Parasoll!

Mamma har hittat sötpotatis! Växten alltså. I Sverige. Ser man på... Och jag har hittat ett parasoll till bakgården men jag misstänker att jag gjorde ett fatalt invandrar-misstag. Jag kan ju inte riktigt amerikanarnas system med feet istället för meter. Om jag anstränger mig vet jag på ett ungefär, men nu har jag lyckats köpa ett fint grönt parasoll som är 9 feet... Det är stort det. Antagligen för stort. Ska kolla i morgon bitti, nu är det för mörkt.



Köpte ännu en syd-afrikansk orange blomma till, så att det blir symmetri i trädgården. Allt för att mamma ska bli glad. Gillar inte riktigt att gå hem från jobbet nu... Jag lunkar i The alley och tror liksom att mamma ska vara i trädgården och vänta. Men det gör hon ju inte så jag går runt och in på framsidan istället. Annars är allt bara bra, har skoj på jobbet och pysslar hemma. Bäddar till och med sängen på morgonen! Nej, jag har inte byggt bokhylla ännu, men jag släcker alla lampor och allt annat. I morgon ska jag till optikern och kolla synen samt köpa solglasögon och vanliga. Dessutom får jag min första fina mobil i USA! En grön... Fatta att det är perfekt. Med kamera. Svensk är den också, en Sony Ericsson W580i Walkman. Men hemmatelefonen är det sänre med. Det var ett sjuhelvets åskväder här igår kväll, jag satt och surfade och tänkte väl att detta är nog en dålig idé, att sitta uppkopplad just nu... Men inget hände! Trodde jag tills jag skulle ringa Steve i morse, en av killarna på jobbet som brutit foten och ändå jobbar - USA, kommer ni ihåg? och jag ville vara snäll och hämta honom så han slapp promenera till jobbet på bruten fot i alla fall. (Tacka fan för att dom missbrukar Vicodin i det här landet, alla måste ta värktabletter). Jag kunde inte ringa! Det bara tutar konstigt. Får undersöka det hela i morgon. Jag som tänkte ringa modern med den milda rösten och höra hur hemkomsten varit... Det får vänta.

Dags att duscha och peta i mig lite sushi.

Kommentarer

  1. Fin telefon ! Och naturligtvis ska du ha ett grönt parasoll ! Idag är det lite mulet och duggregn, men det gör inte så mycket för jag har lite att göra i min trädgård och även inomhus. Men jag saknar värmen på mornar och kvällar som var hos er. Alla milda tankar går till dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Undar hur du gillade parasollet, tror nog att det blir perfekt, eller?
    Den där mobilen tittade jag på igår när vi skulle köpa mobil till dottern. Det blev en Samsung istället...
    Hoppas du kommer att gilla din mobil!

    SvaraRadera
  3. Moster har en likadan mobil, fast vit så jag vet ju hur den funkar... Och mamma, det är inte ett dugg varmt på mornarna just nu. Snarare kallt. Och grått. Och regna ska det mest hela dagen men det har inte börjat. Det enda jag behövt vattna sedan du åkte har varit petunian på verandan. Jag är sur för att jag inte har kunnat bada! Nu ska jag undersöka telefonproblemet samt kolla parasollet. Måste nog byta och borde nog förresten ha ett blått...

    SvaraRadera
  4. Jag antar att det går bra med både grönt eller blott. Nu har jag städat och möblerat om på sittplatsen utanför. Och kastat bort en del gamla krukuo och skit. Alla har ju inte din stora källare att stuva saker i.Men det är fördelar med det också Torsdag kväll och jag tänker även på kusinen eftersom det är fotboll. Jag hoppas du mår okey. kram .M

    SvaraRadera
  5. Har kollat synen och starren är inte ett dugg sämre! Hurra! MEn lite närsynt hade jag blivit så nu ska jagskaffa läsglasögon också...haha. Men det gör inget, för det är inget tecken på vare sig starr eller diabetes-skador (hade inga som helst sådana heller, ännu mer hurra) utan det är bara ålderskrämpor. Så imorgon ska jag välja ut tre par! Himlar. Jag mår bra, har ny telefon också. Den är fiiiiiiiiiin. Kram.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad