Full fart

Om vi inte slog rekord i matförsäljning i afton, då har jag ingen hjärna... Jobbat "Bara" jobbat strax under tio timmar idag, men oj vilken fart det var från början till slut. Sen började det regna och det fick såklart effekten att gästerna flydde inomhus. Stannade kvar en stund, pratade med kusinerna och sen åkte jag och ena kusinen (han som driver stans bästa gourmet-restaurang) iväg till Mc Donalds halv två på natten för varsin Big Mac. Konstigt... Man lagar all den här riktigt goda maten, men man kan inte äta själv medans man är mitt uppe i det. Om jag är ledig dock, då blir jag sugen på "vår" mat. Fick dock bara i mig en tredjedel och lika bra är det. Jag har jordgubbar och vindruvor i kylen och det låter mer lockande just nu.

Har gjort bort mig en aning. Köpte ju ett parasoll som var för stort, minns ni? Har inte haft en chans att lämna tillbaks det men ställde det i trädgården i morse i syfte att packa in kartongen i bilen i morgon bitti då jag är ledig. Enligt väderleksrapporten skulle det INTE regna idag alls. Men det har det gjort. Utav bara fan. I timmar. Ska lulla ner i regnet strax, i pyjamas, och se vad som finns kvar. Hoppas kartongen klarat sig. Annars har jag ett tre meter brett parasoll värt 40 dollar som jag inte kan använda.

Nu skickade mama en kommentar! Jag ska ringa henne strax. Bara få på mig en pyjamas, sitter här som en blöt katt insvept i handdukar.

Kommentarer

  1. Söndag kl. 13.20. Vi har varit ute en stund. men är hemma resten av dagen om du vill ringa. Ps, hoppas kartongen klarat sig ds.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad