Glasögon

Vaknar klockan åtta och det är tjugo grader varmt ute... Fick tag på ett fint parasoll igår, ett rött. Lämnade tillbaks det gröna eftersom stången var sned. Ska strax gå ner och sitta under det röda med en kopp kaffe och lite morotsjuice. Hade tänkt städa lite här på morgonen, dammsuga och vika tvätt innan det blir för varmt. Två lediga dagar på rad... det är man inte bortskämd med!

Igår gick halva dagen åt till doktorer, fick min experiment-medicin. Andra halvan var jag ute med moster, sprang i affärer och fikade. Beställde tre par glasögon! Vanliga så jag kan se på långt håll, läsglasögon samt solglasögon. Nu tar det väl en vecka innan de kommer.

Vi ska ut till skjutbanan idag. Jag, Chet, Dan, Brandon, Ed och kanske Lindsay och hennes polis-pojkvän Brian. Det var ett tag sen sist. Nu måste jag ha kaffre.

Kommentarer

  1. Jag är nöjd när jag hört av dig. Rött parasoll låter häftigt. Var försiktig på skjutbanan ! Här är allt bra, men vi näntar fortfarande på lite sommarvärme. Ska träffa sonen i moegon. Kram.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad