Skrämmande upplevelser

Ledig dag, fint väder. Lagom varmt. Kusinen kom på morgonen och vi gick igenom den nya menyn som nu är klar! Moster kom hem och vi två åkte ut på shoppingrunda. Gabriels, där jag hittade dynor till stolarna på bakgården samt lite trams, lunch på Fridays, sen Big Lots där jag hittade annat trams, fika på Starbucks (ett måste) och sen hem för att passa kusinbarnen. Vi softade lite i min trädgård, sprang ut till glassbilen, sen vart lilla Nora rastlös så vi gick ner till baren och satt ute, käkade potatismos och förde oväsen, flyttade inomhus och åt kycklingvingar och förde ännu mer oväsen. Hem igen, sitta pa mosters veranda och leka monsterlekar med Nora. Kom hem först vid elva, nu behöver jag gå ner och hämta tvätt samt vattna lite blommor i trädgården. En dusch skulle nog inte skada.
Jag har ju berättat om mina husdjursproblem förut, om mössen. Det var ett tag sen sist, om man inte räknar med en död mus som mamma hittade. Dock har jag behållt en klistermatta i köket, för att vara på säkra sidan. En tusenfoting fastnade på den häromdagen och som allt annat i USA vart den STOR. Snål som jag är, lät jag den ligga kvar istället för att slänga hela mattan.

Det är skrämmande nog att hitta en död stor tusenfoting på en klistermatta, ännu mer skrämmande är det att som i förrgår upptäcka att den döda tusenfotingen är borta, antagligen uppäten av ett annat djur. Men vänner, snacka om skrämmande när jag kom hem igår kväll från jobbet och upptäcker att hela klistermattan är borta. Puts väck. Gone. Glue trap is no more, typ. Det kan bara betyda en av två saker. Ett - någon människa har varit inne i mitt hus och stulit den. Två - ett djur har fastnat på den och varit stark nog att dra med sig den! Gissa vilket alternativ som är troligast? Just det. DJURET. Vad för djur? Vart är det nu?


Det gjorde ju inte saken bättre att upptäcka att mitt källarfönster ramlat in och gått sönder (gammal träram) och lämnat vägen fri för vad som helst att krypa in och omkring. Jag har tittat överallt. Ingen klistermatta med fastklistrat djur, dead or alive.

Kommentarer

  1. Hej gumman. Har du fått åtgärdat källarfönstret ? Kan det ha varit en katt som varit inne,? Stackars dig, det var inte kul. Låt mig få höra fortsättningen. Vi har varit en sväng i Strömstad och vi sov jättebra i bilen. Det var gott om plats. Men det blåste och regnade så vi stannade bara ett dygn. Kram.

    SvaraRadera
  2. Det var mamma förstås ha ha. Felslag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad