Hemmadag

Ledigt idag och i morgon. Sovit bort större delen av denna dag, men nu när klockan är snart fem, har jag druckit kaffe och surfat, duschat och vaknat till. Ska gå med moster och morbror och se Mamma Mia på bio. Man bara måste om man är utlandssvensk.


Familjen har rest, det gjorde dom i söndags morse efter det att jag, mamma Mikaela och sonen Alexander och jag varit vakna HELA natten. Vi hade skoj. Pappa Jonas tyckte inte det vart lika skoj eftersom det innebar att han skulle ha en sovande fru vid sin sida under lång körning till först New York och senare på dagen, Boston. Men det gick bra efter lite jugoslaviskt kaffe på verandan.


Eftersom jag antagligen kommer att vara vaken halva natten nu, ska jag koppla in min nya skrivare när jag kommer hem! Kanske lära mig lite mer om laptopen, den känns som en ny och konstig kompis. Kompis Vista. Hittar ingenting typ. Rena äventyret.


Det är mulet idag och "bara" 23 grader varmt. Underbart.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad