Listjävel

Solen skiner, varmt och gott men lite höstkänsla i luften. Älskar hösten. Det enda tråkiga är att den brukar följas av vinter. Den delen hade jag gärna hoppat över. Men ge mig storm och röda löv och halsdukar när som helst.


Ledig, tar en paus, har varit ute och snurrat med kusinen, suttit på Starbucks och lekt med varsin laptop, varit och kollat läget på hans nya ställe - ett café i en privat Health Club (läs stort jävla gym). Arbetet fortskrider och det kommer att bli hur coolt som helst. Sen jagade vi mappar till honom att lägga alla viktiga papper i. Vi hann med nägra affärer... Hem, en kvart på verandan med moster och morbror, sen åkte jag och moster ut igen, lyckades besöka SAMMA affärer där jag varit med kusinen plus ytterligare. Köpte bara lite städattiraljer. Och en cool sak till laptopen, en grej man kan ha i knät eller på bordet och ställa laptopen på som dessutom kyler den (utan fula fläktar). Bra mycket enklare att skriva kan jag tala om.


Nu har jag som sagt inte gjort en enda vettig sak på hela dagen, mer än att ha skrivit ner en lista på allt jag SKULLE få gjort så jag antar att det är dags att börja. Jag är en jävel på listor.


Vattna blommor. Tvätta. Bädda rent. Diska. Städa. Dammsuga. Organisera. Skriva saker som måste skrivas. Skriva ut saker som måste skrivas ut. Bära in saker från bilen. Duscha. Äta. Softa. Dricka kaffe. Titta på TV.... nej jag bara skojar. Jag ska ta på jobbarkläder och bara börja med lite Go musik i bakgrunden. Svensk. Lundell. Tack vare Jonas. Lyckas aldrig ringa, är inte hemma i rätt tid. Skulle igår natt men då var telefonen urladdad och snål som jag är har jag inte köpt en extra eftersom jag bara använder den för Sverige-samtal. Snålheten bedrar visheten.


Ny punkt på listan. Köp telefon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad