Mediciner!

Åska på gång, skönt. Har varit hos doktor Gates, eller rättare sagt på hans klinik men jag mötte honom som snabbast i ett kaotiskt men välorganiserat sköterskerum. Att kalla det expedition skulle vara roligt, om man jämför med svenska skulle det vara årets skämt. Men dom är supertrevliga och kompetenta och snabba som fan. Och jag ska gå med mitt lilla papper till ett av stadens sjukhus, göra EKG, massa blodprover, massa tester... Och jag fick insulin, allergipiller, blodsockermätare med tillbehör, massa grejer. GRATIS! Halleluja. Jag visste inte ens att det fanns sådana kliniker här. De drivs av frivilliga, donationer samt med stor hjälp av läkemedelsbolagen såklart. Man behöver inte betala en spänn, men lappar sitter uppe där de ber alla patienter donera det de kan, en dollar, tjugo dollar... Jag gav 20 och det kändes som om jag nyss rånat stället.

Nu ska jag fixa och trixa innan solen går ner. Puss från en glad Ulrika.

Kommentarer

  1. Jag är om möjligt ännu gladare ! Det är ju fantastiskt ! Hur ofta får du den hjälpen ? Det är väl inte bara en engångsgrej ? Konstigt ,vilka möjligheter som dyker upp i livet när man minst anar det . Donera det du kan. Det vet jag att du gör förresten. Ska kolla efter webkamera idag eller till helgen så får vi bestämma tid och dag när vi kan testa alltihop. Sov gott, jag återkommer Kraaaaaaaaaaaaaaamar. Puss från en lugnad mamma

    SvaraRadera
  2. köpte webkaemara och headset på netto för ett tag sedan. har inte fått det att funka så köp inte där det var billigt, men som sagt jag får det inte att funka och då blir det ju dyrt istället. jävla skit att vara tillbaks i sverige, hade varit roligare i PA men vad skall man göra. har jobbat första veckan det var segt som fan

    SvaraRadera
  3. Tack för det tipset. Hade kanske tänkt köpa där, men kommer inte att göra det. Det blir en affär som man kan gå tillbaka om det inte funkar. Tack än en gång !

    SvaraRadera
  4. Kära dotter! Vill bara påminna dig om kusinens födelsedag imorgon. ( han med alla barnen ). Hälsa från oss här hemma också.

    SvaraRadera
  5. Det är därför jag gillar dig bäst Ulla... :)

    SvaraRadera
  6. Hej Doug! You are too kind ! Ha en trevlig dag önskar vi in Sweden !

    SvaraRadera
  7. Haha. Avslöjad. Jag som trodde jag kunde imponera på kusinen med att komma ihåg hans födelsedag. Tur man har en mamma.

    SvaraRadera
  8. Är du hemma nu ?

    SvaraRadera
  9. Vi har haft en fin dag vid havet. jag har tii och med badat. Inte så varmt förstås, kanske 17-18 grader. Ikväll såg vi en film med Robert Redford i vilken han var uppväxt i Altoona och hade fått stipendium till Penn State. Kul sammanträffande ,eller hur ? Nu är det dags att krypa till kojs . På återskrivande. Kraaaamar.

    SvaraRadera
  10. Huvudpersonen i Flashdance svarar när hon får frågan om varför hon dansar att hon är uppväxt i världens tråkigaste stad, Altoona, och allt hon kunde göra vara att dansa i en stor tom lokal... Det kan ju inte stämma, det finns ju några fina barer!!

    SvaraRadera
  11. Instämmer ! Minst två !!

    SvaraRadera
  12. Instämmer ! Minst två !!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad