Mer porslin!

Det regnar. Äntligen. Snacka om att det behövdes, jag MINNS inte ens när det regnade sist. Och bara 14 grader varmt vilket känns som en befrielse. Påminn mig om det om ett par månader när jag gnäller över hur kallt det är.


Sitter och sörplar kaffe, ska till jobbet om en halvtimme. Har inte orkat blogga, var upptagen med att göra lite fint i huset, rensa ogräs (jag tror att någon liten demon kommer om nätterna och petar ner plantor mellan stenar och bakom buskar, inte en chans att det kan växa så snabbt på naturligt vis) och shoppa. Hittade möbler igår! Saknar ju totalt hyllor att lägga kläder eller linne på, trots massa garderober.


Hittade nu en byrå med tre stora lådor för bara 32 dollar som jag ska ha dukar och trosor i, i sovrummet, och en annan "byrå" som jag ska ha antingen i köket eller mellanrummet (det rum som amerikanarna kallar matsal, men se det gör inte jag för den enda mat som ätits här var en middag med modern -jag har bokhyllor och ett gammalt slagbord där jag sitter med laptopen eller något pilligt projekt). Det är en lite konstig möbel, svår att beskriva. Underdelen är två djupa skåp, överdelen är som en bokhylla med fyra hyllor. Dessutom har byggaren satt dit en skiva och tanken var kanske att det ehla skulle användas som en sekretär, för man kan fälla upp skivan, men det är snyggare med den nedfälld.


Den ska jag använda som vitrinskåp, eller rättare sagt - som de köksskåp jag inte har. Jag kommer nu att kunna ställa fina koppar där, stora uppläggningsfat kan jag nu köpa (haha, älskar sådana), kommer att få plats med allt och lite till. Ska hämta grejerna i helgen med kusinernas hjälp. Lovar att fota då.


Ni kan ju få se hur stökigt det är runtomkring mig just nu. Men jag svär, resten av huset ser bra ut för tillfället. Nu ska jag jobba.

Kommentarer

  1. Spännande nya inköp ! Byrå var du verkligen i behov av ,likaså köksskåp. Skoj ! Ser fram emot bilder och kul att du fått fint i huset. Hardu inte hittat dom bruna byxorna ? Helt konstigt i så fall. Ja,ja det kanske är jag som rörde bort dom i alla fall. Men det är ändå skumt för jag kastade ju inget på egen hand. Har nyss kommit hem efter att ha handlat med brodern. Idag regnar det inte, men se då blåser det i stället. På återhörande ! Kraaaamar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad