Jobba jobba

Nej, jag har ingen lust. Tjugoen grader i skuggan, solen gassar, det blåser rejält men ljumma vindar som får tårpilen att rassla. Riktig indiansommar. Har verkligen ingen lust att vara instängd i ett kök utan fönster hela kvällen. Skit samma, när jag väl är där har jag skoj.

Fast jag hade hellre stannat hemma. Legat på sängen som damen bredvid, rökt en cigg, läst en bok.

Bakade jättegott matbröd igår. Älskar att man nu kan köpa mjöl med mycket gluten i. Brödet blir nästan som köpebröd. Luftigt och alldeles underbart. Man borde baka sitt bröd hela tiden. Insåg igår att det tar mindre tid att slänga ihop två goda limpor än det tar att åka till affären och köpa bröd.

Kommentarer

  1. Det blir dessutom godare med hembakat.

    SvaraRadera
  2. Cigg i sängen.Inte! Tror jag inte du menade heller.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad