Orkar inte

Efter att ha tvingat mig upp efter tre timmars sömn, kört som en biltjuv till kliniken för att hämta recept och mediciner, kört vidare genom galen stad med galna rea-shoppare ända till apoteket, hämtat mer amediciner, handlat mat till baren, släppt av det, åkt hem, bytt om, kramat alla barnen en stund, sen gått ner och lagat mat till nästan trehundra personer i rasande tempo för att sen gå hem i isande vinterkyla och fortsätta diska efter potatismoslagande, detta mitt i natten, och nu på väg att äntligen ta en dusch så ORKAR JAG INTE BLOGGA. Så det så. Imorgon kanske, kanske jag är ledig. Är på "call" och har jag tur ringer dom mig inte. Vill inte jobba heller. Inte i morgon, snälla gudar. Vill bara sova länge, gå hemma och skrota, fixa saker inför resan, städa upp, småstarta lite packning... Så håll tummarna för att jag slipper. Måtte denna galna vecka ta slut! Man tycker att folk borde ha slut på pengar för barbesök efter Thanksgiving och shoppande.

Kommentarer

  1. Jag håller både fingrar och tår för att du slipper jobba. Kram

    SvaraRadera
  2. Det gör jag med! Kramar!

    SvaraRadera
  3. Såg att ni hade minus 1 men vi hade minus 10,4 i natt! och det blåser en del dessutom.Imorgon får vi mera snö,Det är vackert men onödigt tidigt. Det skulle räcka om det började snöa runt 20 dec.Men det är som det är. Flera lager tröjor.mössa vantar halsduk.Till och med jag har börjat att ha massor med kläder på mig.Idag kollade vi på Dicks bil igen. Han får den sannoligt på onsdag. Han är glad!Puss!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad