Vill se

Det är ganska längesedan jag velat se en föreställning lika mycket som jag skulle vilja se Maria Skäringers "Dyngkåt och hur helig som helst". Jättekul skulle det vara, så jag kollade hennes turnéplan online. De enda tre föreställningar som sker under "min" möjlighetsram, sker givetvis inte i Göteborgstrakten. Oh, nej. Det hade varit alldeles för enkelt. Så god är icke gud. Nej såhär ser det ut.

20-feb sön Stockholm, Cirkus (dubbelföreställning 15.00 & 19.30)
26-feb lör Malmö, Konserthuset (dubbelföreställning 15.00 & 19.00)

27-feb sön Helsingborg, Konserthuset (dubbelföreställning 15.00 & 19.00)

Så inte nog med att biljetten kostar skjortan, man skulle dessutom behöva ta sig till en annan stad. Ändå börjar min hjärna gå på högvarv - kanske man kunde passa på i Stockholm, jag skulle ju vilja hälsa på några vänner däruppe, kanske, men mamma och Anki borde ju med, och Frida och Caroline och Melva och Anita och Sylvia och Mikaela och Camilla och Mira och Janja och... och det är ju inte så lätt... Tror att en kopp varm choklad (riktigt sötsliskig och oäkta i form av påspulver som man blandar i vatten, sötare än Oboy men oj så mycket godare - Swiss Miss). det och en leverpastejsmacka med gurka, det skulle hjälpa. Mot högvarvet i hjärnan då, inte ett dugg för att hitta en lösning på Dyngkåt-problemet.

Hittade stövlar idag. Lustigt nog på Kohl´s där jag och moster tittade allra först på vår stövelturné i förra veckan. Lustigt nog samma stövlar som moster också köpte till sig i förra veckan vid ovan nämnda besök men som hon ännui inte börjat använda, hon kanske vill lämna tillbaka dem. Jag gör sålunda likaledes. Har mina hemma ett par dagar, provar, går runt med dom lite. Tills dess att jag vet om dom är det perfekta paret. hur mycket? Trettiofem dollar. Hittade bild på dem! Inte det kvinnliga jag ville ha, men som dra på och klampa runt i snö... det funkar.


Är lite kär i dessa också, men med mina skröpliga knän och vingland snubbelgångstil vore det ett katastrofupplägg. De är lite högre än vad de ser ut på bild, men jag har sån lust att köpa med dem till mamma! Hon får meddela om hon gillar dem.

Varm choklad var det, ja. Och macka. Och TV.

Kommentarer

  1. Första stövlarna är både snygga och praktiska.De andra är snygga men klart opraktiska. Gullan har nästan exakt likadana men har ännu inte vågat ta dom påörsök istället spara så mycket sig och det ska hon nog låta bli ochså.Möjligen när hon har rullatorn hemma på köksgolvet. Nej jag är inte elak.Det är så det är! Och som sagt. jag har fler än jag använder,så köp inga till mig! Köp överhuvudtaget ingenting till oss.Rolfs filt är precis lika fin ännu.Försök istället att spara så mycket du kan.Tiden går!

    SvaraRadera
  2. Dom första stövlarna var kanonfina!! Jag har läst Mia Skäringers bok med samma namn, eller försökt läsa den, tyckte inte den var så himla rolig. Men företällningen är säkert bättre. Hon är helt klart en idol.

    SvaraRadera
  3. Hej, din kommentar på PocoLoco bloggen var så djup och intressant att jag ville läsa mera och så klickade jag mig in på din blogg! Nu har jag slumpmässigt läst texter och är helt facinerad av ditt sätt att skriva...jag hinner inte läsa mera nu (nej, jag skall inte städa, fastän det är fredag), men kommer tillbaka!
    Ha en fin weekend!
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  4. Det finns hotel i sthlm som kostar under 400 spänn per natt och då kan man vara 3 pers irummet. Dusch och toa i korridoren. Men d funkar ju en natt eller 2 om ni vill göra en tjejutflykt. Mikaela e säkert på

    SvaraRadera
  5. Haha, tack för tipset du anonyme som gillar Formel 1. Det finns nog folk jag kan sova hos där, problemet är alla cash det kostar att resaoch för biljetter och tiderna som inte riktigt stämmer. Jo kanske att den 20 februari hade funkat men bara om mamma är bra nog då. Och det vet man ju inte innan. Men jag är glad för omtanken! Ann-Marie, tack snälla för de fina orden. Jag blir alldeles generad. Nu ska jag hälsa på hos dig! Under tiden jag dropptorkar efter duschen...

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag älskar Swiss Miss choklad sen jag var i usa, var i sverige köper jag denna??
    KRaam

    SvaraRadera
  7. Swiss miss i Sverige? Ingen aning. Själv tycker jag att oboy är godare! Men testa stora varuhus som ibland har en hylla eller två med amerikansk mat!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad