Vart är den?

Nu ¨börjar jag faktiskt undra. Vart är snön? Jag vill gå ut i Uggs och känna knarret under sulorna, jag vill sticka ut tungan och fånga snödroppar, jag vill gå hem mitt i natten och riktigt förundras över hur tyst det är. Än så länge är det bara höstigt. Med mitt normala flyt så kommer årets första snöstorm samma dag som jag ska flyga till Sverige.

Nej, jag har inte shoppat några fler kappor. Bara nyttigheter som tvålar, krämer, lite saker som jag ska ha med på resan. Jobbat hela kvällen, ganska så mycket att göra. Denna veckan är det Thanksgiving och det är alltid en av årets mest upptagna i barvärlden. Människor reser, till släkt och familj. De festar, umgås, går ut och äter, dricker. Vi får löjligt mycket att göra i baren, det märktes redan i afton trots att det var söndag.

Ska som vanligt stå för potatismoset till familjemiddagen på torsdag. Antar att jag borde bärja skala i morgon. Hur många kilo? Femton kanske? Kul ska det bli. Som vanligt. Mycket mat, mycket dryck, mycket lek. Riktigt mysig tradition även om jag själv inte är störtförtjust i vare sig kalkon eller sötpotatis.

Just nu vill jag till landet med griljerad skinka, syltefläsk, marsipan och tusen levande ljus.

Kommentarer

  1. Har hört att vi går en mkt mild vinter till mötes...
    Tråkigt nog.
    Vill också ha snö. Skulle inte ha ngt emot en repris av vintern 2010.

    SvaraRadera
  2. Apropå ev. snöstorm när du ska flyga,så pratade vi om det i morse men enades om att nån försening går väl an bara du kommer fram utan allt för mycket jävelskap! Minns min Thanksgiving med familjen! Mysigt! Puss!Vi bör återuppta Skypandet eftersom jag inte kan ringa dig.Ska be Dick fixa detta bara han får klart den viktigare grejen.Puss igen1

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad