Två saker

Bara två saker som bör klargöras. Jag är duktig på stavning. Skälet till att ni inte märker det, är att jag har åt helvete för bråttom. Dessutom hoppar jag över korrekturläsandet av mina egna inlägg. Därav de huvudlöst gräsliga stavfelen. Ska bli en bättre människa nu. Börja korrekturläsa. Rätta fel.

Andra saken. Jo ni, alla tvivlare ute i stugorna. Just det! Alla fem. Jag fick krattat löv, vartendaste litet ett på framsidan huset. Sex stora påsar, jättestora påsar. Verandan blev också städad, nu är det fint och sopat och rent. Det var ljuvligt att jobba utomhus idag. Mulet, vindstilla, femton grader. Hade kunnat kratta löv ett par timmar till. Jobbet kallade dock, och nu ska jag försöka sova. Varför är jag så uppvarvad just på söndagnätter? Ger mig fan på att det beror på en enda sak. Att jag VET att jag ska vakna vid halv tio igen och gå till jobbet. Min snedvridna själ VET detta och jävlas med mig. Så är det.

Förresten hare jag ändrat mig och tycker inte längre ett dugg synd om kungen. Inte ett smack.

Kommentarer

  1. Jadu. Mycke löv blir det!Jag är glad att jag fick krattat upp det mesta innan jag åkte på denna förkylningen för hert regud vad den gjorde mig orkeslös. Men igår och framför allt idag så börjar krafterna så sakta återvända.lITe hosta kvara med digmen känner mig ändå nästan normal igen .Hoppas att allt är bra med dig. Kram o puss.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad