Sent...

Aktiv dag! So sagt, det händer nåt när man vaknar tidigt, och dessutom masar sig ur sängen! Gick upp 8 och städade, vattnade blommor, vek tvätt. Samtidigt som jag kollade på morgon TV såklart. Sen till jobbet, laga mat, hälla dressing i små koppar, göra veggieburgare av hummus




(tips till guddotter med bihang och deras kokbok ; gör god, kryddig hummus. Riv morot, finhacka persilja och gå ut och skaffa japanska breadcrumbs, kallas oxå Panko. Blanda allt detta i lagom proportioner, testa hur mycket Panko som behövs för att göra dem fasta men inte torra, låt det dra in en timme för att se resultat. Ungefär två delar hummus till en del panko brukar funka, men sen berör det på hur mycket morot man har i... Forma till burgare och stek i smör , helst, behöver bara bli varma och lite knapriga, inget som egentligen behöver tillagas! Fett goa.), hacka vårlök, marinera tomat, lök och kyckling, trä allt på spett (voila! Souvlaki!),

laga mat melllan varven; Club Wraps, Pumpkin Soup, Steak Salads and Greek Chicken Salad, friterade lökringar, ostbitar, kycklingvingar som sen doppas i Hot Sauce, fiskmackor och hamburgare...

Fikade i solen, över 20 grader varmt idag, ljuvligt. Ut till Walmart efter jobbet, handlade persilja, kaffe och gurkor till baren, juice, bröd, cacao, toapapper och pyjamasbyxor till mig själv. (Jo mamma, jag BEHÖVER dom. Dom är i luddig fleece! Du ska få se hur nödvändiga dom var. )

Till baren, leverera, hem, lastade ur söt liten byrå med lådor och tillhörande spegel. Ska släpa upp den på övervåningen nu och polera. sen om ni är snälla sätter jag in en bild. Har packat upp allt och nu återstår aftontoalett samt att testa nya pyjamasbyxorna. Ska inte fortsätta vara såhär löjligt aktiv men lite mer tvättvikning ska vi nog hinna med. Framför TV:n...

Kommentarer

  1. Ska bli riktigt spännande att se huuuuur viktigtdetvar med nya pyjamasbyxor ! Är det en bild på nya presidenten????????? Måste väl vara nåt sånt, haha. Kollade ert fina väder, i dag fredag när det regnar och är mörkt här. Det blev nästan inte ljust på hela dan. Men värmen är visst bara tillfällig hos er vad jag såg. Hur kan det bli en , nästan försommardag helt plötsligt ??

    SvaraRadera
  2. när du kommer får du ta med philly steaksandwich

    SvaraRadera
  3. i amerika e allt nödvändig. för några dollars får man mycket bra att ha prylar

    SvaraRadera
  4. Måste berätta om min svåger i Kareby. Han råkade välta sin 42 tums TV i golvet. Den kostade för 3 år sen näsatn 25 .000 kr. En extra försäkring kostade 2.500 kr, och gällde i tre år. Den förs. gick ut en månad innan olyckan, Nåväl hemförs. trädde in. !.500 är självrisken , och dom fick ytterligare 1.900 kr. Det är allt!!!!!!!!! Hemskt tycker jag. men en ny är på plats ,en 40 tums som kostade 11.000, och friden är återställd.

    SvaraRadera
  5. Hur i helvete kan man råka välta en 42 tums tv i golvet???? Oh, just det. Jag glömde vem vi har att göra med. Men det är en skandal att det inte hjälper att ha försäkring. Vill bara tala om att solen gassar, karlar går runt med bar överkropp och om en månad lite drygt kommer jag till Sverige och äter hönökaka.

    SvaraRadera
  6. Jag skiter i bilden på byrån, jag vill se bild när du manekängar fleecebrallorna! LOL

    SvaraRadera
  7. Mums, hummus är så gott! Har aldrig testat att göra sådan själv eftersom jag aldrig hittat sesampasta..
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Att Tv n gick i golvetvar inte så konstigt Han skulle sätta in ett programkort på baksidan ,Tvn vägde nästan 50 kilo så den tippade framåt pånåt sätt. Men visst ärförs. skyddet dåligt. Tekniken åldras fort och apparaterna ochså förstås. Ha en fin helg !

    SvaraRadera
  9. Tack för tipset till kokboken :) Vi ses snart har jag hört rykten om? Jag längtar! KRAMAR

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad