Nytt liv


Jag har ett nytt liv, ett annat sorts liv. Virtuellt och jag är mycket snyggare där. Vitt hår och vackra klänningar. Sen kan jag flyga också. Som en del kanske fattat, kunde jag inte sova igår natt och hamnade framför datorn. Laddade ner Second Life och byggde ett nytt jag, ett bättre jag. Sen gav jag mig ut i den ny avärlden och pratade med italienare, svenskar, australiensare och en galen kille i hatt. Det var ganska kul faktiskt. Men jag tror inte att detta nya liv kommer att inkräkta alltför mycket på mitt vanliga. IRL rules. (In Real Life, that is).


Annars har jag inte gjort så mycket idag. Städat lite, gjort IQ-tester på nätet med kusinen (och sen fick vi fan inga resultat, vi som skulle knäcka...). Chattat med video med guddottern! Det var såååå härligt att se hennes leende. Snart ses vi. Nu ska jag inget mer vettigt göra. Antikaffärs-sysslor i morgon bitti.

Kommentarer

  1. Varmt välkommen till Second Life!

    Vill du veta mer vad som händer där och det på Svenska skall du titta in på min blogg: http://tinasuniversum.blogspot.com/

    Som just nu ”busar lite” med den anstormning av ”nya” sedan alla dessa skriverier om ”otrohet i Second life” - vil du sedan gå med i den okommerciella gruppen för svenskar: ”Swedish People in SL” så är du välkommen där med.

    Ha en bra dag! /Tina

    SvaraRadera
  2. IRL rules. Nästan alltid, men det är väl på både gott och ont. "Sekond life" har vi nog lite till mans, i våra drömmar kanske.. Vi hörs i cyber space senare idag. KRAM

    SvaraRadera
  3. det finns en låt som heter nytt liv, gissa vem som har skrivit den ?????????

    SvaraRadera
  4. Vi som känner denna anonyma personen måste ju bara veta. En annan anonym.

    SvaraRadera
  5. Var är du? Har du stannat i second life?? Du kanske har börjat packa redan.
    Och till anonym kan jag meddela att Depeche Mode har gjort en låt som heter New Life. Var det den du menade?

    SvaraRadera
  6. nej nej nej det är uffe som har en låt sdom heter nytt liv skall bränna den åt dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad