Stort detta.

Stort detta. En man kommer att bli president i världens mäktigaste land. En man som just nu ser ut att bli Barack Obama. En svart man. President i USA. Wow. Detta är stort. Jag borde be alla amerikaner om ursäkt. Jag trodde inte att landet var redo för vare sig en kvinna eller en svart person på den posten. Jag trodde att kvinnor hade större chans. Jag hade fel. Helt fel. Förlåt.

Hisnande känsla att sitta och följa valvakorna på plats i USA, spännande att sitta i en amerikansk bar och lyssna på kommentarerna, roligt att kunna följa USA-svenskarnas reaktioner på alla bloggar. Stor kväll. Stor dag. Valdeltagandet ser ut att bli enormt, lika stort som på 60-talet, kanske ännu bättre.

Good for you, America. Way to go. Way to fuckin go.

Kommentarer

  1. WAY TO GO!!! Jag är så GLAD just nu. FAN vad skönt, alltså!!!

    SvaraRadera
  2. Vi få se vad som händer next, för många analitiker ser Barack Hossein Obama bara som en lamm som ska offras. Det ända sättet för demokraterna att vinna över republikaner var ju faktiskt att nå bland svarta och andra invandrargrupper väljare och då var han perfekt. Sedan efter dom uppnåt målet knäpper de honom och så blir vicepresident( viting) president precis som de ville, och så kan de alltid skylla typ " it must be fucking republikans or KKK that waste him",
    så var det med Kennedy också. Om detta händer så är jag fakstiskt inte förvånad och då kommer Ullis säkerligen att dra tillbaka sitt förlåt lilla USA. Om det inte händer då är jag bara glad för det amerikanskas folkets skull.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad