Djur och byråer



Det är livsfarligt att titta på Animal Planet. Man kan inte sluta. Blinda orangutanger, elefanter som hjälper varann och talar utan ord, hundar med proteser, krokodiler som får bäbisar. Jag borde inte alls sitta här, jag borde putsa upp min lilla byrå som jag äntligen fått upp på övervåningen. Lägga saker i den, skruva fast spegeln som hör till. Sedan klä på mig, åka och hämta medicin, sen till antikaffären och hoppas på kunder.

Älskar att kunna sitta i soffan med datorn, i köket, i sängen, vart som helst. Har kommit en bit på väg sen min första dator, en liten fyrkantig Mac med svartvit skärm. Jag hade ett enda spel, Prince of Persia och tyckte det var fantastiskt. En god vän, en tragiskt berömd präst från Sarajevo, brukade komma in och fråga om han fick spela lite. Sen satt han där i timmar och lät prinsen hoppa från våning till våning i en desperat kamo för att rädda prinsessan. Till sist brukade hans fru komma och hämta honom.

Nu spelar jag mest Mahjong eller Bubbles och liknande spel. Saknar Doom och andra hjärnbefriade skjuta-spel ibland. Måste nog skaffa något sådant. Men nu. Byrå. Real life. In the real world.

Kommentarer

  1. Du får köpa en fin datorväska till din fina dator när du kommer. Det finns jättefina "tjejiga" väskor här. Vi längtar till december!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Nyfiken på din lilla byrå.

    SvaraRadera
  3. Pyjamasbyxorna ? vad var speciellt med dom ? Många vill veta ! Dessutom tycker jag en del djurprogram är fina., bara det inte är småäckliga apor. Sambon kan titta på dom hur länge som helst !

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad