Historisk dag på en liten aveny i Altoona



Denna bild tog jag i eftermiddags utanför antikaffären på en av Obamas kampanjarbetare. Snacka om amerikan! Till och med skorna. Om ni undrar så hyr demokraterna en lokal av moster och morbror och därifrån har dom bedrivit just Obama-kampanjen de senaste månaderna.





Sitter i baren nu, med datorn på bardisken och valrapportering på alla tv-apparater. Inga besked ännu, men så har vallokalerna inte ens stängt i den här staten ännu. Drygt en timme kvar. Har jobbat i antikaffären hela dagen, putsat och dammat och satt priser och skvallrat med moster. Fick en kund direkt jag öppnade, en taxichaufför som stannade till. Han var så mycket New Yorkare att jag blev full i skratt, han till och med handlade. Ibland, när någon pratar dialekt, från NY eller sydstaterna, så känns det overkligt, som om jag levde i en film. Dialekten som alla pratar här (inklusive jag själv antar jag) är nu så välbekant att jag inte ens alltid inser vilket språk jag pratar. Det kan bli riktigt roligt, som när jag förklarar något för killarna på jobbet och dom ser ut som frågetecken - tills jag inser att de inte förstår svenska och att det är det jag pratar just då. Nu ska jag pallra mig hem, kolla valvaka och fortsätta med alla mina projekt från gårdagen.



För övrigt måste jag VARMT rekommendera Zune, denna lilla underbara MP3 spelare som inte bara är billigare än iPodsen, men också betydligt enklare att använda. Jag hatar iPods gränssnitt som hånar en, som skrattar åt att man inte fattar hur man ska flytta filer, som raderar allt om man gör ett enda litet misstag... Inte Zune inte. Och nu har himmelriket öppnat sig. Jag betalar 15 dollar i månaden och kan tanka ner hur mycket som helst för det! Obegränsat! Lagligt! Wow! Snabbt! ENKELT! UNDERBART!

Betyder det att jag är vuxen nu när jag laddar ner musik på lagligt vis?


Allra, allra sist vill jag avsluta med en bild på den superamerikanska damens rygg där hon vandrar iväg för att värva några sista röster för Obama. Om några timmar vet vi hur det gick. Om dom nu inte strular till det med valresultaten i någon stat, så som dom gjorde i Florida sist.

Kommentarer

  1. Kul bild. Antar att hon var volontär? Är stjärnan på flaggan symbol för Penn.? Såg den på en karta över Pennsylvania på datorn. Kan det vara så? Jag kände mig nästan förflyttad till den " lilla avenyn". Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad