Julklappar

Julklappar. Haha. Jag har köpt en enda, till mammas Rolf. Det var det enda jag kunde känna mig helt säker på var rätt grej. Ska ut med moster på tisdag (det lönar sej att vara släkt med chefen, hon gör ju schemat och kan se till att jag är ledig när vi vill shoppa). Jag ska inte handla en massa, för det har jag inte råd med nu, inte med resa och allt. Tyvärr, för jag ÄLSKAR att handla presenter. Men det blir svårt när man bor i främmande land. Jag har en hel drös med människor och barn här, sådana jag träffar hela tiden och som köper mig presenter och som jag vill handla till. Sen har jag alla älskade vänner och barn i Sverige som jag så gärna skulle vilja handla till men så gör jag en lista över vilka dom är och inser att det hamnar på långt över 40 personer och då blir det lite svårare. Så jag är nog så illa tvungen att koncentrera mig på den allra närmaste familjen och ge mig själv som paket i de övriga fallen. Det kommer att krävas mycket presentpapper. Det skulle bara bli skräp om jag skulle försöka handla till alla på listan och man kan ju inte gärna vara orättvis heller.


Jag fick en tidig julklapp igår! Från kusinerna och deras familjer. Riktiga fina chokladfärgade Uggs! Alla kvinnor i klanen, till och med tvååringarna (förutom jag) har Uggs, men nu är jag en i gänget. Dom är såååå sköna. Ska inte ens använda dom förrän jag kommer till Sverige.

Kommentarer

  1. UGH, UGH. Nej förlåt, jag menar UGG; UGG!! Jag förstår att du är glad över den presenten. Du måste glömma det här med julklappar, även om du gillar att köpa saker att ge bort. Trist och tråkigt väder , men det var desto roligare att hälsa på din moster idag. Nu var hon sitt gamla jag igen. Men det tar några veckor att träna upp sig och återhämta sig fullt ut. hon hälsar till alla Kram

    SvaraRadera
  2. Imorgon är det första advent, och det är elljusstakar och stjärnor i nästan alla fönster. Vi behöver allt ljus vi kan få vid denna årstiden.Själv har jag flera ljusslingor på uteplatsen förutom ljusstakarna. Mysigt tycker jag. Brodern har ochså slinga runt balkongräcket och det gör så mycket. Snart är du här och kan se det själv. KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Håller med din mamma. Strunta i presenter, att du kommer är den bästa presenten!Jag har ätit vörtbröd och julskinka idag och ikväll åker julbelysningen upp. Man mår mycket bättre med alla elljusstakar

    SvaraRadera
  4. Hörru du, vi la ner det här med julklappar nån gång på 80-talet. Varför ska vi börja igen NU? :-)

    SvaraRadera
  5. Dotter ,lyssna på din broder !!! Det har ju jag också sagt. bara kom!!

    SvaraRadera
  6. Hörrö ni, det där med att lyssna slutade jag med nån gång på sjuttiotalet, långt innan vi slutade med julklappar, och böggedera var en ganska dålig idé. Så det så.

    SvaraRadera
  7. Va klok mor och bror du har. Att ge varandra julefrid och hela köret e ju lättare utan 1000 klappar. (Det bästa var förra året när vi i avsikt att minska prylarna, gav bort en (välgörenhets-)get och mottagaren inte fatta vad hon skulle med en get till, i en lägenhet..) Kram o welcome as you are!/F

    SvaraRadera
  8. Vår största julklapp i år blir att du kommer hit. Strunta i inslagspapper. Det tar för lång tid att öppna. En sån fin present vill man njuta av på direkten.
    Kram Mikaela

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad