Utmaning!





Känner mig PRECIS så här. Men för att göra det hela till ett spännande äventyr, ska jag härmed utse er alla (!) till kontrollanter. Detta är min lista på vad jag behöver göra de närmaste två timmarna.


Tvätta atbetskläder, vittvätt, vanliga kläder samt lakan och handdukar. Torka, vika och hänga bort allt. Midnatt, tvättat hälften plus badkarsmattan, maskinen snurrar fortfarande.


Bädda rent i sängen. Klart.


Diska. Klart.


Dammsuga undervåningen. Klart.


Skura badrummet, inklusive badkar och golv. Klart.


Hänga upp mytt gulligt duschdraperi. Klart.


Röja bland papper, saker och allehanda prylar som samlats på ALLA ytor. Klart till hälften.


Vattna alla blommor. Alla. Blommor. Även de krångelvattniga. En vattnad. Den som höll på att dö.


Laga mig någon sorts näringsrik föda och äta den.


Hitta mina fina solglasögon som jag tappat bort i röran.


Städa i handväskan, kanske byta till en annan (jag har några stycken, se).


Till sist, duscha och titta på resten av True Blood-avsnitten, såg de flesta igår, sju i ett sträck. Alexander Skarsgård är med och det är en rolig vampyrserie med mycket sex.


Er uppgift är att kolla in med jämna mellanrum och se vad som blev gjort. Jag checkar av i detta inlägg med röd förg för varje avklarat moment.



För övrigt vill jag veta vad fan en SPRITFEST är för något. Det verkar vara en fest som är farlig att vistas på. Oftast omnämns denna typ av fest mest i tidningsartiklar där någon avlidit. Exempel kan vara; 60-åring höggs till döds på spritfest. Men på vilket sätt skiljer sig en spritfest från alla andra fester där det dricks, just det, SPRIT????Jag har personligen varit på mååååånga fester, och en försnillande liten del har varit spritfria. Men ingen har dött. Inte ens i närheten. Lite bråk, javisst, skandaler, slagsmål, skrik och skrän. Men inga mord. Vem har dessa SPRITFESTER. Det vill jag veta.

Så att jag inte går på någon av misstag och blir alldeles mördad.

Kommentarer

  1. du kommer nog aldrig få ordning, men om du skulle få ordning så kan det nog komma fram en hel del roliga prylar, det viktigaste är dock att ha ordning på alla lundellplattor resten kvittar

    SvaraRadera
  2. Du kommer garanterat få veta vad en SPRITFEST är för något när du kommer hit , specielt med tanke på att ST.Nikolaus dagen är strax edter du anlänt till Sverige.
    Och så om din bordel dröm och om nakna karlar som springer genom ditt sovrum, vi seber brukar kalla det för våtaDRÖMMAR :)

    SvaraRadera
  3. När man skriver "spritfest" i tidningar eller så, betyder det väl att nåt gått överstyr , antar jag, och det gör det ju ofta . Jag har varit i skogen idag . Brodern hade önskemål om en liten gran på balkongen , så det hämtade jag i Dammekärr. Dessutom, blåbärsris, kottar mossa och lite kvistar. Tänkte göra det lite vinterfint på bordet på uteplatsen. Men detvar blött och kallt så fingrarna var stela innan jag kom hem. Har du fått ordning på allt nu? Kraaaaaaaaamar.

    SvaraRadera
  4. Jag antar att vad dom menar med spritfest e medias sätt att beskriva att personerna som var inblandade är att räkna till alkisar och den kategorin. Som om det vore mer respektfullt att ge det ett annat namn. Och tack, Jonas. Jag ska VISST få ordning nån dag. Bara en annan dag. Och om serben inte räknat ut att undertecknad PLANERAT hemkomsten till att infalla INNAN St Nikolaus, så är serben dummare än jag trodde. Jag räknar med massa sprit då. Har till och med planerat det så att jag kanske kan få komma och hjälpa Janja med maten innan. Som i gamla tider.

    SvaraRadera
  5. En spritfest vet man först dagen efteråt att man varit på, när man läser om den i tidningen. Man kan aldrig planera en spritfest, däremot kan man planer en fest med sprit. Och det är väldigt bra att planera!!

    Lycka till med städning och sortering. Fast att tro att du kommer bli klar med sortering av papper någon gång är väl lika intelligent som att tro att det fnns ett slut på universum
    Anki

    SvaraRadera
  6. Jag gillar Ankis definition av spritfest. Den tar vi. Med massa sprit! Och Anki, dom har papper i Amerikat ocksa, jag e micket glad for detta. Spara, spara, spara. Hur e det med dina plastburkar? Dom som e bra att ha???? Jag kommer snart o kollar.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker då true blood gör så bäst på tv, orkar verkligen inte sitta vid datorn o häcka i flera timmar.

    hittade en svensk sida med vampyrmaterial.

    www.trueblood.se

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad