Besatt av majs

Home, sweet home. Hemma igen efter ett par dagar i Lebanon. Det e himla vackert i de trakterna, majs och annat som svajar i solen, gulliga fina viktorianska hus (som e asbilliga med tanke pa att det e max 2 timmar till New York, tips till den som vill investera, det KOMMER att bli MYCKET dyrare), rena rama landet, bondvishan men ack hur ljuvligt e det inte. De lika gulliga byarna (synd att kalla dom stader) heter saker som Anneville, Palmyra, Bethlehem. Jag skulle vilja veta om det var immigranter fran Libanon etc. som hittada pa sina nya ortsnamn eller bara djupt kristna som ville ta bibliska namn? Borde googla detta.

Hur som helst. Blir jag rik ska jag ha ett fint gammalt stenhus bland the children of the corn och ett ruckel vid havet i Californien. Bara det e vid havet sa kan det se ut precis hur som helst. Jag har haft det avstressande, roligt, mysigt och underbart. Att leka med alla barnen e kryddan man behover och extra roligt att lilla Emma foljde med. Summa summarum blev fem barn. Addera tio barn som kom (fram 3 familjer, gissar att de inte har en massa att gora bland majsen) till kalaset (Maya fyllde 7) sa fattar ni att vi bakade 3 tartor. Den jag gjorde med flickorna blev popularast, for vi hade MASSA dekorationer, rosa och lila glitter, blommor och hj'rtan och skitmycket choklad fudge. Can not go wrong with chocolate and pink.

Sen sitta uppe och prata om natten med champagne och campari... lika mysigt det. Stannade och lunchade med kusinen i Harrisburg, indidk mat, oj va gott. Som alltid. Tror jag vill bli indier i nasta liv. Bara for maten. Men jag har ju en indisk kokbok! Kan bli ett projekt.

Ett annat projekt, nu nar jag e hemma, blir att hitta billigt hotell i New York. Maste ta med mamman dit. Hon VILL. Mycket. Och kusinen med familj som vi nyss halsade pa, vill ockso. Central Parc. Och allt annat. Ska surfa lite med det nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad