Irriterad hetta

Yey. Jag har vikt alla mina klader. In i garderoberna med dem, bara. Snyggt blir det. Snyggt maste det bli. Mamma kommer snart. Hett idag. Hett och regnigt och FUKTIGT. Man blir irriterad av fukten. Och konfys. Alla bitchade pa jobbet.


Kunde trots detta ga hem vid nio, ut till WalMart och lamnade tillbaka mina idiotvaser. Handlade mineralvatten, coca-cola och gulliga klanningar till kusinbarnen Emma och Nora. Bar in alla femtioelva tavlor jag fick av kusinen, dom som fanns i hans nya restaurang. De flesta e hemska, men dom har fina ramar och glas och jag ska vara lite kreativ och gora egna.


Men nu e det dags for tv och en kall dricka. Eller tre.

Kommentarer

  1. Tjena, tjena, mittbena!

    Här har det varit fuktigt värre hela dagen, och alldeles nyss började det droppa ute. Önskar att vi kunde få en riktig storm för en gångs skull. En sådan som rensar luften rakt av, och som kan tillåta den riktiga sommaren att börja.

    Kul med tavlorna, eller ramarna och glasen. Man kan, som sagt, klura ut något eget att ha som motiv, eller så kan man köpa några fina bilder och även om formatet inte passar, så kan man klippa till så att det passar.

    Jag städade ur ett dödsbo med min mamma en gång och familjen ville att vi skulle slänga allting, om det inte var något vi ville behålla själva. Jag tog en hel bunt med tavlor, fast motiven var apfula. Tog bort motiven och tänkte ha ramarna till annat, de hade passat perfekt. Men. Det kändes som att ha döden på väggarna (tanten som hade ägt dem dog en ganska morbid död i den lägenheten), så jag gav bort de ramarna. Aja, summa sumarum, det kunde ha blivit bra.

    Nu ska jag sluta babbla och gå och fortsätta röja i skåp och lådor.

    Ha en jättebra helg :o).

    Kram/Asfalten

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad