Make my day

Hipp hipp hurra. Nu e jag laglig innehavare av Permit to carry a concealed firearm. Dom litar alltsa pa mig sa till den milda grad att dom tillater att jag, Ulrika, kan ha min revolver laddad i handvaskan, innanfor trojan, nerstoppad i linningen pa nyaste spetskjolen, i bilen, pa jobbet, i barer, i affarer... Vet dom inte vem jag e?

Sheriffen var himla trevlig idag, han sa mitt namn innan jag ens hann fram till disken. Antar att jag e den forsta immigrant som bett om ett Permit. Ever in the history of Blair county. Tydligen var denne man ganska strulig som ung. Sexskandaler, anklagelser om att ha filmat ett lik som legat langt efter bast fore-datum och sen skickat ut filmen pa TV (dar han jobbade just da) och ingen begriper riktigt hur han lyckades bli sheriff, men i det har landet kan ALLT handa.

Som att jag med morbrors hjalp tog mig upp till East Coast Gun Sales, grabbarnas paradis. Imagine... not peace and love... men ett stort hus fyllt med vapen av ALLA de slag och du kan ta alla i handen och leka att det e ditt. De som jobbar dar e alla brandman eller snutar. Bakom huset finns 4 Wheelers (4), snow scooters (4) and jet skis (4). Dessa grabbar har KUL pa grabbvis. Inne i templet finns rosa gevar for sma flickor. Jooooo. Det e sant, jag svaaaaaaaaaar. Grabbarna koper till sina dottrar. Jag fick trevlige John som expedit, han e brandman och brukar komma in i baren ofta sa vi kanner varann lite. Han overtalade mig att byta revolver fran en Taurus till en Smith & Wesson .38 Special Airweight. Gjord i aluminium, ingen vikt alls, den kanns inte riktigt riktig, sa latt e den. Nu har jag 170 dollar kvar att betala, sen e baby min.



Efter orgien bland vapnen blev vi kulturella och satte oss i Barnes & Nobles (book store) med varsin Starbucks Frappucino. Kulturella...kanske inte jag. Jag laste tidningar om VAPEN. Sen var det dags for mig och moster att shoppa lite. Hittade INGENTING i forsta affaren, men i The Mall hittar man ju alltid nagot. Som Body Mist fran Victorias Secret som luktar jordgubbar och en annan som luktar vanlij. Sen tva underbara linneblusar pa Lane Bryant som ser ut som en feminin form av piratskjorta. Var tvungen att ha en vit och en svart. Rea som tur var.



Hem, softa, TV. Regan kom upp vid 10, vi satt och snackade strunt i koket tills halv 2 pa natten och nu, en dusch senare e jag klar med denna lediga dag. Nu e det bara en manad och 2 dagar kvar tills mamma kommer. Jag pratade med henne idag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad