Sju underverk som nya


En enda chans att vara med att skapa historia. For real, cuz. Vote, baby, vote. Den sju underverken ska revideras. Bara ett finns kvar. Nu ska nya tas fram och du har 2 dagar och 6 timmar att ge din vote.
Fattar inte riktigt en del av de nya forslagen. Okey, Kinesiska muren, men Frihetsgudinnan? Okey, Machu Picchu, men Eiffeltornet?
Jag vill ha riktiga underverk. Som fred och solidaritet och en jord vi tar hand om. Inga barn som lider, inga gamla som ignoreras, inga sjuka som har ont, inga djur som missbrukas, inget knark och inget krig.
Kan man ge sin vote om den saken, tro?
Just det. Valdag. Haha.
Nu ska jag duscha, fixa min frisyr tills det glittrar, packa bilen full med mat: flaskfilet, ljuvlig Portobello Cream Sauce with Dijon & fresh Tyme, nybakade svenska wienerbrod, basmatiris kryddat med puerto ricanska kryddor, currymayo och stora, saftiga Cherries (som jag visst har blivit allergisk mot, det kliar som fan, men lite piller och man kan njuta i alla fall). Sen sakta ner till moster och fira dagen som jag inte riktigt fattar att vi ens firar, vi som e svenskar. Men ta varje chans att fira! Livet e kort.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad