Jag och sheriffen


Jag steg in hos sheriffen (jo, han finns) och bad om ett Permit to carry a concealed weapon, och bara jag sade att jag inte var amerikansk medborgare tittade han bort och morrade: - Then we can't help you. Men jag gav mig inte, sade att jag har ju permanent uppehallstillstand och ett Green Card...? Sedan log jag och forsokte se extremt gullig och kvinnlig ut. Han morrade igen och jag fick fylla i en blankett och sedan ringde han FBI och talade om att det skulle ta en halvtimme och kunde han ringa mig? Det fick han.

Under tiden jag stod inne pa The Sheriffs Office hann jag kolla pa alla papper sheriffen och hans deputies satt upp. Vi kan helt enkelt konstatera att det inte kan vara roligt att vara svart, kommunist eller fredsnisse hos dessa herrar. Ett papper beskrev hur mycket mord som sker i Washington DC (USA:s Murder CApital numer One, jo det e sant, inte NY eller LA) och sen hur stor risk att flyga till himlen fran Irak. Slutsats. Let's pull out of DC. Right now. Andra papper var "roliga historier" som skulle funkat hos Klu Klux Klan.

Jag tog bilen till jobbet och hann inte ens dit innan han ringt. Approved. Jag fick mitt Permit. Hallelujah. Nu ska jag dit igen, betala 31 dollar och ta mitt foto och sen e det klart. Kanske borde bygga en strut att placera over huvudet.

Kommentarer

  1. Haha, ja om du vill att Sheriffen och hans deputies ska visa lite mer gästvänlighet nästa gång, så kan nog din "strut" idé vara något att tänka lite på ;P
    /kram, Rebecka

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad