Vill ha ewok


Benson var inte arg och ute var det varmt som i helvetet men jag tog en tur till Pet Shop och handlade syrsor och bark till lilla Vader. Tittade lite i hundavdelningen, eftersom min granne Miss Donna sa att hennes syster har en kompis som vill ge bort en Shih Tzu! Hoppas den finns kvar, den ska vara drygt ett ar gammal, rumsren och gillar barn. Hoppas, hoppas. Jag vill ha en egen Ewok.

Sedan tog Operation CLEAN vid. Moster kom upp och ett par glas vin senare hade vi skurat The Kitchen Zone till ett skinande exempel pa hur det SKA se ut. Hon gick och jag var motiverad nog att fortsatta. Verandan dammsugen, blommorna vattnade, mattor i maskinen, hela vardagsrummet fixat och dammsuget med vaniljdoftande pulver. Det gick ganska bra, tog pauser ibland, satt ute pa verandan och drack kaffe.


Men nu e denna lediga dag slut. Mamma e i Stromstad och i natt ska jag ringa hennes mobil och tjata lite. Och Anki. Som e hemma igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad