Yard Sale


En himla omtyckt sysselsattning i USA verkar vara Yard Sales. Man klistrar upp lappar pa stolpar och ekar och sen har man ett antal bord ute pa gatan eller i tradgarden eller garageuppfarten och sen forsoker man salja allt man inte vill ha. Barnleksaker, klader, porslin, mobler, bocker, allt.
Det finns en folkgrupp som kallas Early Birds och de ar oftast seniorer som ger sig ut tidigt, tidigt efter att ha last alla annonser och prickat in varenda Yard Sale pa en karta. De dyker upp i gryningen, langt innan man har blivit klar med att stalla upp sina grejer. De vill vara forst! Kopa de basta grejerna. Ofta e dom antikhandlare eller har permanenta loppmarknadsbord nagonstans.

Pa lordag ska min moster ha Yard Sale utanfor baren. Jag ska vara hennes assistent och just nu borde jag rota igenom hela mitt hus i jakt pa allt som kan avyttras. Jag har en del...

Har bara jobbat idag. Stressigt. Regnigt. Fuktigt. Gormat pa mina arbetskamrater. Skulle handla Sushi men kom dit en minut efter stangningsdags. Yippie. Nu spelar jag klassisk musik och forsoker komma in i nagon sorts gott humor.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad