Jul till mamma

Kul att vara lite manisk. Jobbat 8 timmar i vedervardig hetta och fukt, tackar Gud som Carola, men denna gang for Red Bull och klartongvis med vattenflaskor samt en walk in cooler. Ett helt rum som e KALLT! Sen en tur till Target, detta underbara tempel om man vill wasta pengar. Och det vill man ju. Handlade Yuccapalm, spray att spraya i duschen som luktar ylang ylang, va fan nu det e, men det ska ta bort smuts och motverka mogel... Fan trot, men det luktar gott. Kopte ocksa presenter till mamman (haha, hon ska ha JULAFTON), diskmedel, kleenex (helt beroende av dessa servetter) och lite annat.
I morgon ska jag vakna tidigt, ringa min forsakringsagent och kolla allt jag borde, som att skaffa hemforsakring, helforsakra bilen mm. Sen ta en tur till The Court house i Hollidaysburg for att fixa en licens till min pistol, en licens som alltsa ska ge mig tillstand att ta med mig pistolen i handvaskan eller i byxlinningen eller bilen eller i BH:n. Det finns folk som tror att jag kanske maste vanta 6 manader eftersom jag e utlanning, men det tror inte jag. Himlar, jag och polischefen e ju polare! Heja korruption.

Sen ska jag upp och ge vapenhandlaren ytterligare 100 dollar for min Taurus, snart e den betald och bara min. Vidare till banken och deposit 1000 dollar till gas, el och andra rakningar. Yippie. Tur att jag jobbar som en slav. Mycket att betala. Betalar gor jag med telefonen i ena handen och kreditkortet i den andra. Eller checkboken. Snabbt och gratis. Sen ska jag jobba ocksa, det glomde jag nastan bort... Vill ha regn.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad