Billiga blommor... NOT


Obladi, oblada, life goes on... Var hos doktorn, eller Katolska Sjukhuset som har Marior och Jesusar som blickar ner vart man tar sig fram. Till och med doktorn trodde tat jag hade fraktur men icke sade X-ray och inte heller blodproppar i benet. Dom kollade allt. Natten innan hade jag himla ont, var IN PAIN och inte helt med pa noterna, lyckades backa pa en av servitrisernas bilar. Faaaaaaaaaaan. Buckla pa huven mm. Hennes bil alltsa. Min, inte en repa. Men hurra, idag ringe min forsakringsagent och fatta, jag behover inte betala en enda dollar. Dom tar hand om allt. Todos. Kostnad for lilla jag? Nothing. Trodde inte det var sant.

Hade en av mina mindre genomtankta shoppingrundor i forrgar, hittade trebuntar Gladiolus for bara 10 dollar och kopte utan att ha en tanke pa vaser. Tog en tur ut til Walmart BARA for att hitta vaser och de billigaste var 7.86 dollar styck. Kopte 2. Kommer hem, fyller med vatten och det bara sprutar ut. Skitkul. Fick trycka ner 30 vackra gigant-blommor i 2 antika tillbringare. I morgon en ny tur for att returnera vaserna och sen hitta nya. Det blidde inte billigt.... till sist.

Fick nya glasogon idag, nu ser jag helt intellektuell ut. Jobbade eftermiddag och kvall och nu e jag ledig i 2 hela dagar tack vare 4 juli som alla firar hysteriskt. Inte vi svenskar men vi ska sitta pa mosters veranda och njuta av god mat och mycket alkohol.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad