Dan före dan

Det är mycket nu. Sol och kallt men ingen snö. Det blir ingen vit jul i år. Synd, men man kan inte få allt här i livet. Jobade tio timmar i går, lika mycket dagen innan och idag ska jag först jobba tre timmar, sen åka och klippa mig i den nya coola salongen på ULTA, the make-up store. Sen tillbaks till jobbet för en fyra eller fem timmars mer jobb. Sen är det jul! Ska baka lite vörtbröd med kryddor mamma skickat och slå in alla julklappar, annars är allt klart. Fick diskat när jag kom hem i går kväll, granen är klädd och tindrar i rött (den är vit med röda ljus som blinkar i fina intervaller) och på verandan står syltefläsket och är salt och gott, i kylen ligger skinkan griljerad och jag har svensk senap från IKEA. Men ingen julmust!

Så i natt när jag kommer hem ska jag slå in paket, ringa Sverige och bara mysa. Och vara fin i håret, hoppas jag. Det blir inte mycket bloggat just nu. Men två dagars ledigt blir sköööööööööööönt.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad