Vuxenpoäng

Okey, nu har jag hittat en ny lista att svara på. Hittade den hos härligt galna Olga. Förresten påminner hon mig om Sylvia... Det hela handlar om vuxenpoäng. undrar hur många jag har?

Körkort - Jajamen, ett svenskt. Måste bara få tummen ur och skaffa ett amerikanskt också. Teoriprovet har 18 frågor så det borde gå.

Bil - nej men snart, hoppas jag. Ringer snart till alla firmor som gör reklam med "Bad credit, no credit? Call us, get a car..."


Matservis - En massa, eller delar av massa, ja.

Soffbord - Oh ja.


Ica kort - Självklart

Hemförsäkring - Nej, men borde ha. Snårigt i detta land dock. Och dyrt.

Eget boende - Absolut. Alltså, bor inte hos mamma. Hyr ett helt hus med verandor och källare.

Fast inkomst - Det kan man väl kalla det.

Köksbord - Ja, ett fint med granittopp och egentligen är det en köks-ö som ska ha hjul men jag satte aldrig på hjulen och det passar perfekt eftersom mitt kök är så litet.

Finglas - Tjusiga Martiniglas i kristall från TJ Max, räknas det?

Betalkort - Visa. Och checkhäfte!

Toarullehållare Ja, och jag sätter till och med in rullen i den. Ibland.

Duschdraperi - Yes, och eftersom jag bor i Amerika har jag två, en så kallad liner som är enfärgat i plast, och ett i tyg som hänger på utsidan och är fint. Mitt har till och med små plastkristaller så det ser gammaldags ut.


Barn - Lånar andras.

Sambo/make/maka - Gift

Spelar bingolotto - Har gjort. Tre gånger.

Tippar på lördagar - Aldrig.

Internet bank - I två länder, har dock aldrig använt den amerikanska, ringer och betalar över telefon istället.

Organiserat skafferi - Flera. Hyllor i källaren, hyllor i källartrappan (orkar inte förklara hur det går till), mat ovanpå kylen och i flera köksskåp. Är alltid beredd på världskrig och naturkatastrofer.

Färsk mat i kylskåpet - Både färsk och gammal.

Slänger dina håliga sockar - Ibland. Försöker. Vill.

Går på reklamer på tv - Testar allt om reklamen är bra.

Har fläckbortagningsmedel hemma - Jag har allt! Till och med Go-gone (som tar bort klisterlappar) och Magic Eraser som är en vit fyrkant man kan gnugga bort allt med.

Pensionsfond - Vet ej, har inte alla det? Nej, jag har nog ingen...


Sopsorterar - Här vet man inte vad sopsortering är, och jag var kass på det i Sverige också.

Prenumerar på någon dagtidning - Nej,det blir för mycket skräp, prenumererar på Times och Oprah´s Magazine.


Prenumerar på allers/hemmets veckotidning - Se ovan.

Letar middagstips - Det händer, men oftast räcker det med Food Network, världens bästa matkanal. Dygnet runt med matlagningsprogram. Me like.


Blir arg när skorna inte står på sin plats - På mig själv, ja. Jag är bedrövlig.

Får majoriteten av post i räkningsform - Tyvärr.

Har en stavmixer - Hade en i Sverige, men har ingen nu. Har dock bestämt mig för att spara till en Kitchen Aid Stand Mixer (efter bil och pistol på prioriteringslistan).

Äter söndagsmiddag - Jaaaa, oftast äter jag något på söndag....

Försöker att inte svära - I närheten av barn försöker jag, men tråkigt nog är jag en jävel på att svära. Både på svenska och engelska.

Sorterar tvätt - Om man kan räkna det som sortering, så ja, jag blandar inte svarta nya kläder med vita grejer.

Har en krok i badrummet märkt gäster - Nej. Dom kan gott torka sig med mina smutsiga...haha (obs, skämt, jag har massa handdukar, alla rena, jag har OCD tvär när det gäller att tvätta händer - ofta.)

Mobil abonemang - Trettio dollar i månaden senare, och ja, nu har jag mobil som jag knappt använder. Användbar vid shopping i gigantiska affärer dock.

Hemtelefon - Måste ha pga kontakten med Sverige, annars blir det alltmer ovanligt här i USA.

Veckohandlar - Flera gånger i veckan...

Medlem i hyresrättsföreningen - Näääääääää

Gardiner - Just nu bara i arbetsrummet (och dom var DYRA, 40 dollar, har nog aldrig betalat så mycket för gardiner förr men dom har små söta blommor broderade på skir tyll).

Dukar - Tack vare mamma har jag många, fina dukar från Sverige. Arvegods.

Överkast - Hade ett men det fick lilla mor, nu är jag på jakt efter ett nytt.

Kuddar för prydnad - Inte för prydnad, direkt, men för att kunna ligga skönt i soffan.


Fler än 5 kryddor hemma - Har nog snarare 50.

Fruktskål på bordet - Fruktskål på tre bord! Får jag extrapoäng då? Just nu ligger det limes, citroner, mandariner och apelsiner i dem. Och lite dollarsedlar. Jag slänger pengar överallt.

Kommentarer

  1. Kul!
    Den listan snor jag av dig!

    Håller med om källsortering! KASS här!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad