Sjuk, sjukare...friskast!


Tio minus ute, blåser som fan. Den snabba promenaden hem från baren strax innan midnatt kändes lång... Särskilt som jag inte har ett enda par handskar eller vantar. Halsduk har jag flera stycken men inte framtagna ännu, blir nog dags för det i morgon. Ändå var jag duktig flicka och ställde ut mina sopor (och mosters sex säckar, hon är mer förkyld än vad jag är). Tog mig till jobbet idag vid tolv, skulle ha slutat åtta på kvällen men det blev betydligt längre än så. Verkar som om alla ville äta hos oss ikväll. Nu är jag äntligen hemma och känner mig som vanligt lite halvmanisk efter ett arbetspass. Måste varva ner, ska börja igen vid elva imorgon. Men jag tror inte jag är lika sjuk längre!


Kommentarer

  1. Åh fy, vad ka-ka-kallt. *burr*
    Jag fick ur mig ett 'Jäklar-vad-kallt' i dag, då jag klev utanför dörren. Det 'bara' var tio plus. ;)
    Men det är väl för att det inte har varit så kallt än. Vi har fortfarande runt 15 grader om dagarna.
    Så jag är inte van. *s*

    SvaraRadera
  2. Men lite mysigt med kylan också, va? synd att det inte kom snö. I NYC var det snorkallt!!! BRRRRR....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad