Snöbrist


Hur i hela världen kan jag lyckas stöka till så förbannat? Nu måste jag städa. Bädda rent. Tvätta. Kul. Men julen var mysig, firade med moster och anhang. Fick Laura Ashley-pyjamas, tavelram, termosmugg, coctailmixer, halsduk och mössa, små fina askar i olika storlekar, presentkort i klädaffär, porslinsburk att lägga julgodis i och massa annat. Saknade julmusten, annars hade vi nog allt. Till och med vörtbröd, tack vare lilla mamma som skickade kryddor så jag kunde baka.

Har jobbat idag igen, moster är bortrest hos min andra kusin, han med alla barnen. Själv kunde jag inte följa med, hade missat alldeles för mycket jobb då. Istället får jag sköta inventarie och inköp. Det är många saker som behövs i en bar, typ 250 artiklar bara på matsidan. Man får räkna, räkna, räkna och hoppas att man inte glömmer något viktigt.

Saknar fortfarande snön, men den är i antågande. Här i Pennsylvania, i en dal omgiven av Appalacherna, finns inte en chans att det INTE skulle komma massa snö. Oftast vräker det ner hela januari.

Fyller år i morgon och hade tänkt festa till det lite, men tji fick jag. Pencillin går inte ihop med alkohol och jag har minst fyra dagar kvar på min kur. Nu ska jag sluta blaja och ge mig i kast med städningen.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad