Sockar, genier och KKK

Yes! Jag har mina färger tillbaka! Och bildinsättningsgrejsimojsen är återfunnen, tack snälla Blogspot. En annan kom precis hem, tio grader kallt ute och i stort sett fullmåne. Julpynt överallt. Trodde Klu Klux Klan hade flyttat in i huset bredvid, ett kors lika högt som husnocken lyste klart framför mig när jag kom vandrande på bakgatan (the alley, som dom säger här). Och trots att detta verkligen är ett sant KKK-fäste, visade det sig att mina grannar helt enkelt är rejält kristna. Gigantiskt kors upplyst med ljusslingor och över hela husväggen en banderoll som glatt förkunnar: "Jesus is the reason, for the Season!"

Den här fina bilden har jag snott från annorlunda, mycket välskriven och grymt intressant blogg, skriven av eskorten Isabella. Hoppas hon inte blir jättearg nu, men jag kunde inte låta bli och dessutom undrar jag om hon gör alla sina bilder själv?

Och på tal om bilder och snälla blogspottare, så här ser enligt uppgift Rasputins stolta organ ut. Inte särskilt aptitlig, måste jag säga.

Tillbaks till julpynt och kors på väggen. Jesus is the reason... Aha! Om vi nu inte redan visste det, så vet vi det nu. Tack, granne. Tack alla grannar som pyntar så det lyser och blinkar och snurrar och gnistrar vart man än ser. Antingen har man intet pynt alls, eller så pyntar man så det stänker. inte alltid så smakfullt, men alltid roligt. Riktigt vackert på sina ställen. MÅSTE skaffa laddare till kameran denna veckan så jag kan visa er alla.

Är helt manisk, har inte sovit på typ 40 timmar nu, jobbat kanske 25 av dessa 40. Hjärnan kan inte räkna just nu. Inte kan den lösa IQ-problem heller. Igår kväll satt 12 allvarliga män på rad i baren och gnuggade sina geniknölar för att lösa ett klassiskt problem. I tre timmar! Vi använde små smala coctail-sugrör och vitsen var att förvandla två liksidiga trianglar till 4 liksidiga, genom att bara flytta ett enda sugrör. Ingen lyckades. Nu ska jag ge mig ut på nätet och se om det finns en lösning att finna. I seriously doubt it. Han som gav oss uppgiften var full, han måste ha missat något. Kan det vara så svårt? Av de tolv män (gäster) som provade och misslyckades, fanns två advokater, en polischef, en mångmiljonär (i dollar, egentjänade), en tv-reporter, en fängelsevakt, en bartender... Ett hyfsat intelligens-genomsnitt alltså. We all failed in great shame.
Nu harjag letat och jag hittar massa kul tricks! Men inte just det jag letade efter. Stopp nu. Huvud, kropp och själ vill vila. Har tagit på pyjamas, varm morgonrock och fluffiga strumpor, såna som ser ut att vara av rosa päls. Love them. Har en låda full, dock ett enda par som är rosa.
Vill ha såna här mossgröna, så det känns som att gå i skogen. Nu ska jag linka ner och kura ihop mig i soffan, tända adventsljuset som jag glömde igår och sen, helt ansvarsfullt, blåsa ut det och somna framför tv:n. Ska vakna sju i morgon bitti för att åka till lill aEmmas skola och titta på något, vet ej vad, men hon blir glad och då blir jag glad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad