Sjuk, sjuk, sjuk


Nu är jag innerligt trött på att vara sjuk. Har varit förkyld i över en vecka. Igår var jag tvungen att gå hem från jobbet. Hostar som en galning, och dessutom är ögonen nästan igensvullna, vet ej om det är allergi eller förkylning. Ledig i två dagar, ska försöka bli frisk. Vill ej betala 75 dollar för doktorsbesök. Smart av mig att leka med förkylda barn i två dygn och sen ta min Enbrel-spruta (som är en avancerad medicin som bland annat har som effekt att den knäcker immunförsvaret).


Ska i alla fall försöka få lite gjort här hemma. I långsam takt. Bädda rent. Diska.


Nu ringde moster och efter en kvarts logistiskt planerande ser det ut som om vi kommer iväg till IKEA nästa vecka. Kusin Kim (hon med penisarna) och Regan vill också följa med. Det betyder antagligen en helvetes massa shopping, kanske Tysons Corner och middag på Cheesecake Factory. Inte mig emot, där finns Anthropology som bara har fina grejer. Och Hennes & Mauritz tror jag.


Jag vill sätta upp julgranen! Jag vet att det är för tidigt, i all fall med svenska mått mätt men med amerikanska traditioner är jag snarare sent ute. Många sätter upp granen direkt efter Thanksgiving. Inte för att jag har en perfelt plats för den ännu, men jag kanske kan ändå...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad