Julrush

Okey. Sammanfattning. Personalfest i söndags efter morgonskift med brunchtillagning ochtidigt julklappsutbytande med kusinerna från Cleona samt intensivt tillagande av smörgåstårta. Blev riktigt dragen och hade himla kul. Ramolade hem vid två, Regan och Heather följde med för dom skulle sova över. Själv sov jag till halv tre följande dag, innan jag gick till jobbet.

Idag gick jag upp åtta och det är okristligt tidigt för att vara lilla jag. Åkte för att besöka doktor Dowlut men han hade bara walk+ins på eftermiddagen så det blev till att åka till baren tiiiiidigt, drick akaffe, äta macka och börja jobba vid 10. Efter jobbet hade vi utbildning i vin och det blev man också lite full av. Hem, kokade mer syltefläsk (fick gjort några kilo igår också) och satte in en fem kiloso skinka i ugnen som väl inte är klar förrän ett, halv två i natt. Men det ska bli gott!


Ute är det minusgrader och jag har fortfarande inte satt upp min julgran. Ont i axeln efter att ha lyft tunga kartonger med kött idag. Tror det får vänta tills i morgon. Då är jag ledig och ska ägna dagen åt att klara av ALL julhandel. Mat, julklappar och bankärenden. Sen julgran. Huva.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad