Helvetesrusch och isande kyla

Vilken afton. Kommer till jobbet vid sex, efter en tur till Starbucks där jag drack en Peppermint Mocha Frappucino, går och lullar med Ed, ganska dött för att vara en lördag, mycket dött faktiskt. Vi pratade mest pch preppade för morgondagen. Hjälptes åt att städa köket, allt var skinande rent när Ed gick hem vid elva. Två timmar kvar tänkte jag, skööönt. Sen small det till. Mellan midnatt och ett när köket stänger fick vi fler order än på alla sju timmar innan dess. Och jag vart ensam. Stressade som en idiot, sprang, grejade, försökte hålla koll på fryers, stekbord, grill, micro, sallader, tallrikar, uppläggningar, stekpannor... Ska precis hälla i fries i en korg där jag redan lagt en 1904 (vilket är en stor macka typ baguette med riktig steak, lök, paprika, ost, allt ihopsmält med sallad, tomat och annat gott.) Häller alltså upp fries i korgen och... TAPPAR KORGEN. Med macka och allt, rakt ner i fritösen. Jävlar. Inte bra. Innan jag fick räddat upp alltsammans (innan plasten smält osv) var hela köket en katastrof.

Som tur var hade Regan jobbat som id-kollare vid dörren. Hon slutade ett och kom ut och hjälpte mig i 45 minter så strax innan 2 var vi klara... Nu är jag helt slut, tror jag har feber, hostar ännu värre än tidigare och har glömt hostmedicinen på jobbet. Jag klarar mig, tror jag har lite annan sort i kylen.

En av våra servitriser gifte sig idag och nöstan alla våra andra servitriser var såklart på bröllopet. Hon som gifte sig heter Kelly och är mer katolik än de flesta. Hon och maken (från och med idag) har varit ett par i många år. De första åren hade de sex. Sen, när han friat, fick hon för sig att de skulle vänta. Så nu har de levt i celibat i ett och ett halvt år. Stackars kille. Kelly är egentligen lågstadielärare och undervisare naturligtvis i en katolsk skola. Hur som helst. givetvis skulle hela brällopsfesten hamna i baren efter festen, och himlar vad fulla de var. Kim (hon som inte gillar att ta på penisar) hånglade med var och varannan kille samt att hon tog massa tjejer på brösten. Gayvarning, någon? Andra lilla Kelly, hon som grät igår, var treradig ikväll och hävdade att hon aldrig varit lyckligare. Sen sprang hon runt och tafsade på Lindsay...

Kommentarer

  1. wow! Spännande jobb du har! Kan tänka mig att det är tufft i rest.branchen i mångt och mkt.
    Du, jag håller med i det du säger om katolska Kelly...Så typiskt

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad