Det blir aldrig någon dusch.

1. Tre namn jag lyssnar till: Ullis, Varia, Honey...
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag är ganska snäll. Både mot mig själv och andra. Men att jag vet när det är dags att säga ifrån och då gör jag det med ´besked, vem som än har felat i mina ögon. Ingen större respekt för auktoriteter här inte.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag aldrig kan lära mig att spara pengar.
4. Detta är jag rädd för: Att förlora männsikor som jag tycker om.
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Bra konversationer, asgarv och en iskall Cola efter jobbet.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Betala räkningar i god tid, vakna i god tid, lägga mig i god tid.
7. Detta tycker jag om att göra: Sova, umgås med folk, ha mycket att göra, läsa en bra bok, se en bra film, gå i skogar, vara ute på havet i en liten båt, resa, lära känna nya lite halvtokiga folk...
8. Detta vill jag göra just nu: Komma in i en dusch istället för att skriva klart den här listan.
9. Bästa känslan: När allt stämmer.
10. Värsta känslan: Sorg
11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har: Han ska gilla mig, vara bra på att kramas och inte alls gilla sport på TV.
12. Är du kär just nu: Alltid.
13. Jag vill gifta mig: Redan gjort och avklara.
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör: Bo i hus vid havet, skriva klart mina böcker, bli rik och oberoende.
15. Min käraste ägodel: Datorn och Putai, en Buddha liknande figur, barnens Gud i Kina. Jag har en jättegammal i porslin.
16. Något jag vill ha i present: En bil, en pistol och en KitchenAid Stand Mixer.
17. Detta har jag på mig just nu: Parfym från Jean Paul Gaultier. Och nej, jag brukar inte surfa naken, men jag är ju på väg in i duschen och det är kallt som FAAAN!
18. Favoritkläder: Pyjamas och mjuka sockar
19. Favoritdjur: Varg
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Min sciziga musiksmak låter sig icke beskrivas.
21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället: "I walk the line" med Chris Daughtry, Panis Angelicus med en riktigt bra kyrkokör och "White America" med Eminem.
22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne: Roligast var Teckning (det hette så på den tiden) och tråkigast var alltid matte.
23. Stjärntecken: Stenbock
24. En bok jag gillar: Allt med Per-Olov Enquist
25. En film jag gillar: Oj. Många. Gökboet, Shining och Crash till exempel.
26. TV-program jag gillar: Haha, skojar ni? Okey... Law & Order, Criminal Intent (är hemligt kär i Goren), Midsumer Murders (vet ej varför), 3 lbs (ny bra kirúrgserie), Ali G...
27. Favoritdoft: Nyduschad karl.
28. Detta äter jag gärna: Smultron, jordgubbar, choklad, avocado (shit vad dom är dyra i USA, en dollar styck, minst!)
29. Dricker helst: Coca Cola Classic
30. Favoritgodis: Just nu i detta godishelvete som stavas USA, Laffy Taffy. Annars marsipan.
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Västindien, egen ö typ. Inte en massa andra folk, jag hatar folk. Ibland.
32. Färg på mina ögon: Blå. Bara blå.
33. Min längd:162 cm. Eller mindre. Jag krymper numera pga av benskörhet. Undrar hur kort jag hinner bli innan jag dör?
34. Jag tror på: att livet aldrig slutar överraska.
35. Jag spelar: Gärna poker. Och backgammon.
36. Person jag beundrar: Mamma först och främst. Sen i stort sett alla jag väljer som vänner, annars skulle jag inte ha valt dem.
37. Så här bor jag: I hyrt hus, ett så kallat Knickerbocker med två våningar och källare.
38. Antal döda krukväxter i hemmet: En halvdöd som just nu står på intensiven (läs diskbänken). Annars mår de faktiskt bra.
39. Det här tänder mig: Ett vackert leende, snygga händer och armar, någon som får mig att skratta.
40. Det här gör mig avtänd: Smutsiga naglar och äckliga tänder.
41. Favoritfärg: Blodröd. Himmelsblå. Gräsgrön. Slå mig på käften en solig sommardag och släng mig på gräset så blir jag glad.
42. Favoritcitat: Det är bara att bryta ihop och gå vidare. Marc Lewengoods farmor tror jag.
43. En hemlighet jag vet: Vem som säljer olagligt gräs på jobbet.
44. Bästa present jag fått: En bok om Tvättstugemonstret som min guddotter gjort alldeles själv i ettan.
45. Senast köpta skiva: Eh... ?
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: När jag ler och är glad!
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Typ resten...?
48. Udda förmåga/egenskap: Kan prata jugoslaviska på Kunta Kintevis. Men det funkar.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Definitivt en fågel, en stor som ingen annan fågel vill attackera.
50. Två personer jag vill ska göra detta test: Alla som läser det! Du med, Anki.

Kommentarer

  1. KUL! Du är testernas drottning!
    Ska försöka plita ner detta vid tillfälle...
    Roligt att läsa!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad