Julstök och ungar "en masse"

Kort blogg idag. Haft fem barn i åldrarna tre till nio här hela eftermiddagen och vi har gjort julgodis och smällkarameller. Mååååånga smällkarameller. Utsmyckade med spets, glitter, paljetter och marshmallows. Allt utan klister. Jag vill inte ha klister på allt så jag ljög för de små liven och sa att jag inte hade något barnvänligt klister. De tejpade fast allt istället. Till och med marshmallowsen. När vi var klara såg det ut som om ett mindre inbördeskrig dragit fram över hela undervåningen. Det tog bara tio minuter att städa dock. Fem flickor KAN städa. De till och slogs om dammsugaren.... Hur skoj är inte det?

Vi tog med oss alla hundra smällkaramellerna och godiset och gick sjungandes ner till baren vid nio på kvällen. Naturligtvis gjorde ungarna succe när de gick runt och delade ut godis och pynt. Och jag som varit dagens lektant, är helt färdig. Trots detta tillstånd av utmattning måste jkag koka och hacka ägg, skära bort kanterna på en hel massa brödskivor, hacka lök och annat, riva ost, blanda till majonnäsmix... allt möjligt. Jag ska nämligen ha med mig smörgåstårta till personalfesten i morgon. Dumma jag. Kunde ha valt att ta med ost och kex eller något mindre arbetskrävande, men icke. Jag vill göra typiskt svensk mat. Som smörgåstårta. Med räkor på, från IKEA. Så efter en välbehövlig dusch ska jag sätta mig i soffan och hacka. Jo man kan. Man kan ta med sig skärbräda och saker till tv:n. Jag kan i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad