Det e mycket nu...

Tre timmar i telefon bara for att flytta el, gas, sopgubbe, internet, telefon, kabel-tv.... Samtidigt fylla i blankett om adressandring till posten och till Homeland Security. Jo, jag maste skicka dit eftersom jag e en permanent resident och da vill staten veta vart jag bor och jobbar. Hann till och med flytta adress hos banken. Sen vart det dags att jobba lite. Lugnt och stilla tack vare att kylan slagit till och det bara varit omkring tio grader idag, i natt ska det nastan bli nollgradigt. Kunde ga hem vid 8 och har packat lite och druckit te.

Pratade med min nya hyresvard idag! Han heter Jordan och saljer hus pa dagarna. Att hyra ut e bara en bisyssla. Snall verkar han vara. Dom ska lagga nytt tak, isolera koksgolvet, satta in skap i koket, nytt golv i koket, ny heltackningsmatta pa hela overvaningen, ny matta pa verandan, nytt fonster i kallaren, helrenovera badrummet med ny "vanity", nytt skap, ny dusch! Ingen mer gammal konstig sak med halvbadkar och skitiga skjutglasdorrar (som dom tidigare hyresgasterna tyckte var fint).


Jag ska mala sjalv. Jordan betalar all farg. Jag ska fan mala varje vagg i hela huset. Den riktigt svara fragan blir, vilken farg? Vilka farger? Det finns ju miljooooooooner. Dear pleasure, I guess! Tror dock inte att mitt badrum kommer att se ut som pa bilden. Och just badrummet vill jag hinna mala innan jag flyttar in... Ojojoj.

Ska hinna med att fira Regans fodelsedag ocksa, samt ga pa kusin Kims Baby Shower den 27:e och innan dess hitta present till den kommande sonen. Det blir hektiskt ett tag. MAste namligen jobba som en galning sex dagar i veckan for att ha rad med flytten over huvud taget! Det ska hyras lastbil, flyttkillarna ska ha betalt, nagon som stadar ur gamla huset ska ha betalt, alla avgifter for att flytta el osv... Dessutom vill alla hyresvardar har ha en manadshyra i deposition, sa det blir till att punga ut med tusen dollar pa ett brade snart. Visserligen har min nuvarande hyresvard 525 dollar som vi lamnade nat vi flyttade in, men dom tror jag knappast att jag far tillbaka i sin helhet. Glad om jag far nagot. Det ska betala eventuella skador i huset.


I morgon tror jag att jag och moster hinner med att titta annu en gang pa soffan och kanske, kanske, bestamma oss for om den verkar vara basta kapet. Kanske koper jag den. Leverans forst i nya huset om ett par veckor! Var inne i "min" nya tradgard idag och plockade tomater.

Kommentarer

  1. Hmmm, det här bilden ger mig kontiga tankar, typ Nicole Kidman med monterat handfat på ryggen.........

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad