Skolandet


Varmt som satan, jag vill ha kyla och storm och regn och jag vill ta pa mig halsdukar och strumpor och mina nya stovlar och jag vill inte svettas mera! Men det e vackert ni, i bergen. Alla regnbagens farger, helt gudomligt vackert. Jag ska stada nu, mitt i natten. Eller kvart over elva, sen afton kanske. Det var minst trettio grader varmt idag, just nu e det "bara" 20... Vem orkar stada i det vadret? Inte jag. Darfor vantar jag tills det svalnar av en aning. Som nu.

Var med moster pa Target efter jobbet idag. Handlade pennor med fladdermoss pa. Det du Anki. Kom och shoppa sej lite! Det finns skor har ocksa. Min mamma vet.
En bild fran Goteborg, Gamlestaden. Gamla Hospitalskyrkogarden med gravar fran 1700-talet fram till 1910. Vi har alltid kallat den pestkyrkogarden. Antar att manga dog av kolera och kanske pest just dar.

Kommentarer

  1. Hej.
    Jag tror inte dom dog just där,dom dog nog en bit därifrån och blev begravda där....
    vän av ordning.

    SvaraRadera
  2. Din lilla ordningspolis! Sjukhuset fanns just dar, faktiskt. Bara nagra meter fran kyrkogarden. MAn kan peta i jorden och hitta sma glasburkar och annat kul fran sjukhustiden. Kanske till och med lite pest-smitta! Kram

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag sa. Några meter därifrån. Det är inte samma sak som att sjukhuset låg på kyrkogården som du insinuerade i inlägget. Polis eller inte, tycker inte du som ändå har journalistutbildning att det är viktigt att hålla sig till sanningen???? Jag bara undrar....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad