Vill ha mer tid. Someone?

Har borjat dricka en massa the, det e ju antligen host, eller hur? Sitter alltsa med en kopp Earl Grey just nu och undrar varfor jag inte ALLTID kommer i sang vid 2 senast, eftersom jag tydligen vaknar vid 8 da. Mysigt att ha tid pa morgonen...

Var ledig igar men fick inte mycket gjort... Forst vantade jag tills 2 pa att Ed skulle meddela hur, var och nar vi skulle traffas. Da ringde han och sa att hans fru inte kunde komma pga jobbet. Samtidigt ringde min nya hyresvard och meddelade att hyran skulle bli 575 dollar, inte 430 som dom forra betalade (och det e ok) men inte heller de 500 som han sa for ett par dagar sen! Han tycker antagligen att han satsat himla mycket pengar i huset nu, men det e ju saker han hade varit tvungen att gora vem som an skulle hyra huset! Ska forsoka forhandla ner det hela till 550 i alla fall.
Sen kom Ed och vi akte ner till nya huset och snackade lite med Jordan (hyresvarden) om olika saker i huset. Sen akte vi till skjutbanan och prickade lite. Jag larde mig hur jag ska halla revolvern for att inte som alla tidigare ganger, borja bloda. Just det. Min hand skadades varje gang av rekylen och efter ett par rundor forsade det blod i tumvecket. Visade sig efter egna experiment att jag hade haft fel grepp. Det var upplyftande! Sen tog skotten slut och vi drog tillbaks. Jag tog med moster till en mobelaffar for att se om dom hade soffa som var battre an den jag redan e foralskad i, men icke. Det blir nog den. Jag maste ta mig till byggvaruhuset Lowes, utrustad med vatten, talamod och ett anteckninsblock samt miniraknare. Ska valja farger till alla rum samt tala om hur mycket som behovs... Kul, det betyder att jag forst maste tillbringa ett par timmar i huset med att mata upp alla rummen. Sen plockar Jordan upp fargen och jag far nojet att mala! Nar ska jag hinna me det?

Idag ska jag jobba lunch, slutar fem, hem och duscha snabbt, ta pa vildmarksklader, packa matsack, alkohol och overnattningsgrejer och sen kora ut till Robyn i skogen. Det blir jag, Pam, Regan, Ed, Corey, Lindsay och Erica och vi ska ha Bon Fire, det vill saga en brasa typ dar vi ska grilla korv och marschmallows och inmundiga kopiosa mangder alkohol tills vi alla somnar utmattade pa medhavda tacken pa Robyns golv bland hennes galna tuggande hund och tre katter. Viktigt att ta med astmamedicinen!

Sen vaknar vi bakfulla och smutsiga, stinker av rok och sprit och da e det dags att kora hem, duscha intensivt och sen ut pa lunch med moster och gravida kusinen Kim. Sen, jobba igen, anda tills ett pa natten. Da har det hunnit bli torsdag ocg jag jobbar dag och jag tror att det blir av att skriva kontrakt da, samt betala 1000 dollar, nej just det, 1150 dollar till hyresvarden samt fa nyckel och da, kanske, har jag tid och ork att att mig till Lowes for att valja farg. Sen kanske jag har fatt nyckel ocksa och da ska jag kora ner massa kartonger till kallaren. Det finns ett syrentrad som behover sagas ner ocksa. Och ljus som behover sattas upp i granen bakom nya huset. NAR?????? Och jag ska mala badrum och kok! Jag vill ha mer tid! Kanske maste dra ner pa jobbandet lite, men jag behover ju varenda dollar just nu. Vi far dra ner pa sovandet istallet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad