Alldeles för mycket shopping...

Ledig dag! Två i rad! Duktig flickaidag, gick upp sent efter en natt fylld med djup hostmedicin-sömn (har fått värsta hostan, borde väl göra som amerikanerna, gå till doktorn och få medicin men jag är så jävla svensk att inte springer man och besvärar doktorn för en FÖRKYLNING). Gjorde mig en kopp kaffe, ringde runt och betalade alla mina räkningar (skitkul, 629 dollar för kabeltv, telefon, gas och el).

Insåg att det fanns en del att göra, ute var det varmt och duggregn så jag slet ner allt höstpynt på verandan och satte upp vackra blå ljusslingor och några röda i buskarna samt hängde julkrans på dörren. Det tog ett par timmar faktiskt för jag har MÅNGA ljusslingor, men fint blev det. Pratade med grannen som heter Janine och är ensamstånde mormon-mamma med dotter i tolvårsåldern. Hon försöker vara riktigt from mormon, men ibland smyger hon över till mig och Donna och röker en cigg och tar en iskall Marguerita.


Svettig och smutsig som man blir efter att ha slitit ner stora knippen med majs-plantor (jo, sådana sätter vi upp här i hösttider) och ljusslingeupphängande, gick jag upp för att surfa lite men då kom moster och räddade mig med en tur till The Mall, detta shopping-Mekka där allt glittrar och lockar. Tillbringade en halvtimme med att lukta på smaskiga lotions på Bath & Bodyworks, köpte en tvål som luktar Orange Ginger, en lotion som luktar Lavender Vanilla och en som luktar Coconut, Lime & Verbena. Fick tio dollar rabatt. Hurra! Sen vidare till Lane Bryant och köpte ett par ljusa camouflagebyxor för halva priset, därefter blev det en fin röd lampa på Kirklands och två par billiga örhängen. Som majonnäs på räkmackan blev det fyra (!) läppglans på Victorias Secret (där dom huvudsakligen säljer söta underkläder och packar in allt i fint rosa prasselpapper i ännu finare rosa små papperskassar).



Efter detta utbrott av shoppingmani åkte vi hem och tog med oss morbror ner i baren. Lemonade för mig och en skål gudomligt god tomat-soppa, samma som vi vann tävling med förra veckan. Roasted Garlic Creamy Tomato-soup with Basil. Nu är jag hemma och har antagligen missat att spela in ER, men vad gör det när man har skaffat sig världens bästa smink. Igår var vi nämligen på en annan shoppingrunda, i den nya "mallen" och där har det öppnat en gigantisk makeup-affär som jag glömt namnet på. Konstigt namn. Hur som helst fick jag Bare Minerals demonstrerat och som den tönt jag är, blir jag genast övertygad om produktens förträfflighet och promenerar ut med ett starter-kit för 60 dollar. Men jävlar i min lilla låda, grejerna är BRA. Ett par puderborstar och några små burkar och vips är man inte röd om kinderna längre och ändå ser man inte överdrivet sminkad ut. Try it, girls. Antar att Anki redan har ett kit, men om inte, om jag för en gångs skull råkar vara först, go shop woman.

Vi var på Michaels också, en affär som bara säljer pysselsaker (och den är stoooooooor) och jag köpte massa småprylar så att jag senare på kvällen kunde sitta och bygga en egen adventsljusstake som blev jättefin. Om jag bara hade hittat laddaren till min kamera hade jag kunnat visa den och allt annat jag köpt och pyntat, men ni får vänta! Som om någon bryr sig.
Två viktiga frågor på exil-svenskens agenda.

Viktigast. IKEA säljer enligt uppgift inte längre Marabou choklad här i USA. Katastrof. Allvarligt. Förstår dom inte att chokladen är främsta, om inte enda, anledningen till att man gärna tillbringar 8 timmar i bil för att ta sig till närmaste varuhus? Vi måste stoppa detta förfall.
Revolution, systrar (och eventuellt någon broder). Maila, ring, skriv. Till IKEA och Marabou.
Nästan lika viktigt och mer revolutionerande vet jag nu tack vare Annika och Jacal ovanstående, samt att jag kan sitta här i Amerika och käka godis och titta på svenska tv-program! Hallå! Varför är jag så lost att jag inte fattat detta tidigare? Tack snälla svenska flickor, ni har räddat min vinter. Jag ska aldrig gå ut mer. Bara kolla svensk tv.

Nu ska jag möblera om i sovrummet, för dagens energi vill visst inte gå över trots att klockan passerat elva på kvällen. Kan det vara hostmedicinen?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad