Julefrid och tornados

Det råder tornadovarning i grannbyn och te regnar det och är femton gradervarmt klockan halv nio på kvällen. Skumt novemberväder. Lyssnar på vacker julmusik och försöker peppa mig själv att gå ner i köket och baka kanelbullar. Soffan lockar mer just nu, men det är vansinnigt gott att ha lite bullar när man dricker kaffe på jobbet.

Amerikanska kakor är ganska äckliga. Dom har en variant av sockerkaka som kallas Angelfood och det låter ju bra, eller hur. Den ser förvillande ut, precis som en luftig sockerkaka och luftig är precis vad den är. Luft, luft, luft. Kanelbullar ska man kunna dänga i bordet och riktigt höra hur kalorierna hoppar. Amerikanska kanlebullar är ännu äckligare. Dom är dränkta i socker och glasyr och förtjänar knappt att kallas människoföda. Men Doughnuts är goda. Tyvärr.



Njuter av att ha två lediga dagar framför mig. Förhoppningsvis två. I värsta fall får jag gå ner några timmar på lördag. Måste stanna uppe i natt och ringa ICA i Sverige. Har lyckats trycka bort mig på Internetbanken så nu funkar inte koden längre. Hoppas dom kan ge mig en ny per telefon, annars har jag problem. Jag hatar alla dessa koder och nummer. Fem olikakort, eget och makens personnummer och social securitynummer, koder på telefonsvararen, koder högt och lågt. Skriv inte upp koderna, säger dom. Haha. Gud, va skoj jag skulle ha om dom inte var uppskrivna. Jag skulle aldrig kunna hämta ut en enda dollar.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad