Tillfångatagen prinsessa

Det är så jävla kallt att jag måste leka en lek. Jag leker att jag är en prinsessa som är tillfångatagen av en elak kejsare och han har låst in mig ensam i ett stort, mörkt och kallt hus. Vakterna kommer inte att komma tillbaka förrän på morgonen och nu är det natt och jag måste trotsa kylan och klä av mig och tvätta mig. Sanningen är att jag just gick hem genom tio minusgraders hårda vindar från ett varmt barkök och huset är kallt och jag fryser så jag skakar och jag tänker INTE sätta på värmen för jag har fortfarande luftkonditioneringsapparater i mina fönster och det blåser alltså in iskall luft och inte fan tänker jag elda för kråkorna. Eller chipmunksen eller vilka djur som nu kan tänkas vara utomhus en natt som denna i USA. Det ska börja snöa om en stund. Då ska jag ha duschat klart. Innan vakterna kommer. Haha.
Det kostar en MASSA pengar att hålla sitt hus varmt i det här landet. Förra huset vi bodde i var äldre och inte ett dugg gjort sedan det byggdes på 1920-talet. Det här huset är ett likadant, ett så kallat Knickerbocker, men kanske tio är yngre och dessutom med ägare som satt in nya fönster. Det gamla husets fönster fick man klistra tjock plast över för tat över huvud taget stå ut på vintern. Ändå kom gasräkningarna upp till belopp på 4-500 dollar i månaden. Och då var det inte ens varmt inomhus. Typ fjorton, femton grader på sin höjd. Nya huset är mycket bättre, men det hänger såklart på om man tar ner sin luftkonditionering. Det ska ske i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad