Drottning av Kaos


Det är något fundamentalt fel i huvudet på undertecknad. Jag jobbar en himla massa timmar i veckan, sover långt ifrån tillräckligt, men ändå ett stort antal timmar och jag lagar sällan någon komplicerad mat. Ändå kan jag stöka till ett trevåningshus på ett par dagar. Och då pratar vi alla tre våningar. Källaren har samlat på sig tomma kartonger och plastpåsar och sju påsar med juice och annat som jag inte orkat bära upp. Bottenvåningen har en massa post, reklam, ouppackade ljus, saker på borde spikas upp på väggen, flaggor som blåst ner och borde sättas upp igen, allt detta och lite till finns där. Verandan på samma plan har vissna blommor som ska slängas av någon (antar att det är jag) och det borde sopas eftersom en massa gula löv flugit dit och lagt sig tillrätta. Övervåningen har små högar av smutsig tvätt på golvet (tvättkorg, någon?) och på sängen i gästrummet hamnar all ren tvätt istället för i garderoben. Sängen är obäddad och alla blommor i hela huset behöver vattnas.

Klockan är nu snart halv sju på kvällen. Om jag ger mig fan på det, borde allt ovanstående vara åtgärdat innan 20.00 utan problem. Och då ska det duschas också. Lämplig röjmusik? Sätter på min städmix. "Walk the Line" med Chris Daughtry från American Idol, Ted Gärdestad, allt med Ted är bra, lite Mano Chau, lite Latin Kings, lite julmusik kanske... Ja! Jag kan julpynta! Lite i alla fall... Så ingen ser, bara jag. För att ha ett syfte med röjet liksom.

Nästan en timme och en dusch senare... Började ladda ner julsånger på Limewire. Jag vet, man får inte men det är så mycket man inte får lov att göra. Kollar på skrattande bäbisen som nu gör succé på YouTube men som själv inte har en aning, han snaskar välling i Östersund eller nåt. Gott skratt har han i alla fall. Nu har jag bara fyrtio minuter på mig om mitt städschema ska hålla. Och det ska det. Fanimej.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad