Löften och ingen snö

Det är inte alls bra att gå och lägga sig i tid. Då vaknar man tidigt, läs åtta, och har en hel förmiddag att spendera utan någon riktig plan. Alltså fastnar man vid datorn och gör inte ett dugg av allt man borde. Nu har jag i alla fall klätt på mig och satt upp håret, sminkat mig och vill ut. Men jag har fortfarande ingen bil. Satan. Får väl diska och låtsas att det är kul.
Lyssnar på Julie Andrews och My favorite things. Ingen snö trots att dom lovat. Inga bullar bakade trots att jag lovat. Inga roliga nyheter, inga skandaler värda att nämnas. Måste nog se till att denna dag blir utnyttjad till något vettigare än idiotsurfning. Skriva kan man. Borde man. Ska man. Yepp.
Har oljefärg och dukar hemma, kanske skulle måla. Som Dali eller inte. Undrar hur han mådde egentligen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad