Fullmåne och isande kallt

Fullmånen lyser och det är två minusgrader ute men ingen snö. Jag har duschat jättelänge efter dubbla pass i barköket och nu bara jag längtar efter att slänga mig i soffan med en kopp the. Ska joba kvällen igen imorgon, men innan dess måste jag ut och hitta födelsedagspresent till moster och sen lite kalas hemma hos henne innan jobbet.
Ser på nätet att Sverige har det skoj nu med den regering dom valt. Katastrof för alla sjuka, arbetslösa, nämn en svag grupp så nog fan har dom sett till att det blir svårare att vara den gruppen. Och just de grupperna har som bekant inte råd att spela golf. Men kanske blir det ändring på den saken nu. Tydligen ska golf bli avdragsgillt. Tack för det, snälla Reinfeldt. Nu kan den halvt handikappade sjukpensionären tillbringa sina dagar på golfbanan. Golf är ju inte en särskilt krävande sport om man håller sig på amatörnivå, vill säga. Passar nog de svaga.

Här i Altoona, Pennsylvania, USA har vi en enda sak vi talar om just nu. Vi har fått Starbucks i stan. Tack gode Gud. En bokhandel som heter Barnes & Noble har öppnat, jättestor. Och i affären har dom alltså ett fik, ett riktigt Starbucks-fik. Den som smakat vanligt amerikanskt kaffe förstår direkt varför vi går som på små moln. Starbucks har grymt gott kaffe av alla varianter. Och ingen slänger ut en efter en timme, man kan sitta hela dagen med en enda kopp och dessutom får man läsa vilken bok eller tidning som helst under tiden. Just det, man behöver inte betala för boken eller tidningen, bara att plocka det man vill ha och sen läsa tills man blir trött på det. Som grädde i kaffet kan man dessutom surfa på sin laptop alldeles gratis tack vare trådlös uppkoppling. Ibland blir jag salig över vad fri konkurrens kan göra. (Andra gånger blir jag såklart vansinnig, men det är en annan historia).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad