Första blogglistan...


Okey, jag ger mig. Jag som aldrig skulle osv., men nu kommer den. Efter Alby Hills exempel.

Tio första:

Första bästa kompis: Två systrar, Maria och Lena Johansson. Andra barn fanns inte i skogen där jag bodde.

Första bil: Minns fan inte, tror det var en Volvo 240.

Första kärlek: Peter i 1:an. Vi var alla kära i honom. Sen slog blixten ner i honom tre gånger, men han lever än.

Första husdjur: Hönor, katter, fasaner och en och annan huggorm. Som vi hade i terrarium eftersom pappa inte ville döda dom och annars åt dom upp fasanungarna.

Första semester: Bilturer med camping med mamma, pappa och lillebror. Sverige och Tyskland.

Första jobb: Räkna, räkna, räkna på Volvo Lastvagnar ekonomiavdelning.

Första köpta skiva: Baccara. Åh vad bra den var. Då.

Första riktiga kärlek: Den mörke, finske kommunisten som skulle bli präst. Har glömt hans namn men aldrig hans ögon.

Första piercing: Öron. Första och sista.

Första konsert: Första stora, Bob Marley i Stockholm. Gröna Lund.


Nio sista:

Sista alkoholdrycken: Lätt fråga. Chardonnay, minst fyra glas innan jag vinglade hem igår kväll.

Sista bilfärd: Se ovan. Kusinen körde mig hem i sin Escalade. Så full var jag att jag inte betroddes med att ta mig hem ett kvarter.

Sista filmen du såg: Vincent, engelsk deckare på BBC America.

Sista ringda telefonsamtal: Idag, till lilla Anki.

Sista bubbelbadet: Har inte ens provat mitt första. För mycket bakterier. Ska köpa egen när jag blir rik.

Sista spelade cd: Hemmabränd med julsånger som jag plågar alla på jobbet med. Gissa hur poppis Oh Helga natt är i USA.

Sista kyss: Är man gift så är man...

Sista gången du grät: Sorgligt program på TV, minns inte vilket dock.

Sista måltiden: Enda måltiden idag. En kycklingfilet hackad i småbitar, uppäten med tandpetare mellan alla orders på jobbet (trodde ni att kockar hinner äta?).


Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar: Alldeles för många gånger. Gifte mig med en.

Blivit arresterad? Alldeles för många gånger. Men nu var det några år sedan.

Blivit kär vid första ögonkastet? Jo. Mats. I hans soffa, på en fest. Hans sambo var bortrest.

Fått ditt hjärta krossat:? Inte egentligen...

Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej.

Haft ett one night stand? Alldeles för många gånger.

Busringt till nån? Självklart. Testa Leifi Plomeros röstgenerator.


Sju saker du har på dig:

1. Trosor

2. BH

3. Byxor

4. T-shirt

Sen har jag inget mer.


Sex saker du gjort idag:

1. Rökt för många cigg.

2. Spelat Amazon Quest på datorn

3. Ringt mamma

4. Ringt Anki

5. Tvättat och torktumlat mattor.

6. Jobbat som en galning och lagat mat till ett par hundra fulla amerikaner.


Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):

1. Datorn.

2. Böcker

3. TV:n med DVR

4. Tvättmaskin i källaren

5. Alla mina kuddar


Fyra personer du kan berätta allt för:

1. Anki

2. Mamma

3. Jugge-Nick

4. Guddotter


Tre val:

Svart eller vit? Vit, numera.

Sommar eller vinter? Höst

Choklad eller chips? Kan man få båda?


Två saker att göra innan du dör:

1. Sitta i eget hus vid havet och skriva böcker

2. Krama ett lejon.


En sak du ångrar:

Den här var svår. Ingenting viktigt. Faktiskt. Guess that is a good thing, though.


Fyra personer som du vill ska göra samma blogginlägg:

1. Anki, men då måste hon skaffa en blogg först.

2. Skyscraper of Procrastination

3. Alla som inte har något vettigare att göra

4. Alla som älskar listor

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad