Att utfodra massorna

Sol ute, sol i sinne... Det är sol varje dag nu, och fruktansvärt varmt. Ännu varmare är det på jobbet, präva själva att jobba i ett restaurangkök så får ni se. Jag jobbade 50 timmar den senaste veckan och då blir det inte mycket ork över för bloggen. Knappt ens tv-tittande. Just nu är det Oz som är favoriten, vet ej varför men jag spelar in det varje dag.

Vi slog nästan rekord i lördags, vi utfodrade 250 hungriga människor på sex timmar. Sex timmar utan ens så mycket som en pissepaus. Dessutom var vi två kockar och två prepkockar kort. Min kusin fick lämna sitt bartendrande vid sju och stannade i köket till midnatt. Moster var småfull och jag var tvungen att slita henne från middag med barnbarnen så hon också fick hjälpa till. Men det gick! Slitigt men fungerande. Efteråt stannade vi kvar och drack massa tequila och Kamikaze-shots. Lullade hem vid fyra på morgonen (ja, jag körde. Ett kvarter, illa nog, jag skäms. Men jag vågar inte lämna min lilla Jeep över natten och jag körde VÄLDIGT sakta). Lyckades vingla upp och in i en dusch, tittade till och med på TV en stund. Sov en timme och sen var det dags att jobba Brunch. Inte lika kul.

Allra mest trist var det att inte hinna umgås mer med kusinbarnen som var här över helgen. Vi fick några timmar hemma i andra kusinens trädgård i lördags. Kaffe och doughnuts i solen. OCh idag är jag ledig, det blir bara en ledig dag i veckan just nu. Ska ta mig ut, köpa en iskall Frappucino med extra espresso i på Starbucks. Handla lite mat kanske. Äta lunch med moster. Bara softa!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad